100 yaşında dünya markası oluyor

Düzenleyen:
100 yaşında dünya markası oluyor

Ekonomi Haberleri

100’üncü yaşını kutlayan İnci Deri, ihracatta yüzde 100 büyüme hedeflerken, cirosunu 220 milyon liradan 280 milyon liraya çıkarmayı hedefliyor

Canan Eraslan İSTANBUL
Türkiye’nin 100 yıllık ilk moda perakende markası İnci Deri, iç ve dış piyasada hedef büyüttü. Turqualty programına kabul edilen, bu sayede yurt dışında markalaşma yolunda atağa kalkan marka, çok kanallı stratejisiyle hedef büyüttü. 2016 yılı başından itibaren e-ticaret yatırımlarına ağırlık veren şirketin, 2016 yılı pazar gerçekleşmeleri ve 100’üncü yıl için hedeflerini anlatmak üzere düzenlenen toplantıda konuşan Ali Murat Kızıltaş “İnci Deri, 2016’yı yüzde 100 büyüme ile kapattı. Yaptığımız yatırımlarla bu rakam daha da yükselecek. İnternet mağazamızın toplam cirodaki payını yüzde 2’den yüzde 5,5’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
5 YILDA 40 YURT DIŞI NOKTA
Global marka olma hedefiyle yurtdışı yatırımlarını da artıran İnci Deri, 5 yılda yurt dışında toplam 40 satış noktası hedefliyor. Türk markalarının global oyuncu olabilmesini teşvik için başlatılmış devlet destekli markalaşma programı Turquality’ye başvurularının kısa süre önce onaylandığını anlatan Kızıltaş “İran ile bayilik görüşmelerimiz devam ediyor. Fas ve Tunus odaklı olarak Kuzey Afrika’yı araştırıyor, bu bölgelere girmeyi planlıyoruz. Doğu Avrupa pazarında hızla ilerliyoruz. Körfez Bölgesi ve Türk Cumhuriyetler hedeflerimiz arasında” dedi. Kıbrıs’ta 3, Türkmenistan ve Kosova’da 1’er mağazası bulunan marka, 2017 için yüzde 7 büyümeyi, ihracatta ise yüzde 100 büyümeyi hedefliyor. Kızıltaş, 2016 yılında 2 milyon liralık ihracat yaptıklarını, 2017’de yüzde 100 büyüme, 2019’da ise çift haneli rakamlara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Yolculuk lostra salonunda başladı

İnci Deri, 1917’de küçük bir lostra salonu ile işe başladı. 30 yıl boyunca el yapımı kaliteli ayakkabılarıyla müşterilerinin vazgeçilmezi oldu. 1947 yılında ailenin ikinci kuşak temsilcisi Ahmet Nuri Kızıltaş, ‘marka’ olma hayaliyle Fatih’te bir mağaza açtı. 80’lerde üçüncü kuşağın katılmasıyla marka, modern bir çehreye kavuştu. Ardından yüzünü global pazarlara dönen marka, İtalya’dan uzman ekiplerle çalışmaya başladı, tasarımcıları bünyesine kattı. Bugün ise 16 bin 500 m²lik satış alanında 800’den fazla çalışanıyla 220 milyon lira ciro, 1 milyon 800 bin çift ayakkabı satışına ulaştı.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...