BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Konyalı Adese otoyol üzerinde zincir arıyor

Konyalı Adese otoyol üzerinde zincir arıyor

5 yılda yüzde 100 büyüyen İttifak Holding bünyesindeki Adese AVM, Mersin-İstanbul otoyoluna yakın kentlerde yerel markaları satın almak için harekete geçti.



> Adil KÜÇÜK Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskiciler, Türkiye’de krizin izlerinin silinmesiyle tüketicinin sepetinin büyüdüğünü belirterek, “Bu sektör için olumlu” dedi. Yerel perakendecilerin büyük zincirlerden çok daha fazla büyüdüğü bir dönemde Konya merkezli İttifak Holding bünyesindeki Adese’nin Genel Müdürü Mustafa Özeskiciler ile bir araya geliyoruz. En önemli sıçramalarını krizlerde yapan Adese’nin bugünlerde yeni mağaza zincirlerinin peşine düştüğünü anlatıyor Özeskiciler. 2001 krizinde Ankara merkezli Beğendik’i bünyesine katan, 2009’da ise herkes küçülürken Prestige Merketler Zinciri’ni satın alan Adese’nin büyüme öyküsünü anlatan Özeskiciler, “Krizde elektriği kısmakla tasarruf olmuyor” diyor ve yeni satın almaların da sinyalini veriyor: “Mersin İstanbul otoyolu üzerindeki hatta bulunan yerlere arkadaşlarımız dağıldı. Yerel marketlerle görüşmelerimiz sürüyor.” Özeskiciler, sektör her yıl yüzde 10 büyürken, Adese Alışveriş Merkezleri’nin (AVM), 5 yıl içinde yüzde 100 büyüdüğünü anlatıyor. Krizin izlerinin silinmeye başladığını ve tüketicinin sepetinin büyüme ivmesinin arttığını da kaydeden Özeskiciler, “Türkiye çapında 134 mağazaya ulaştık. Bu yılı markalaşma yılı olarak ilan ettik. Markalaşmayan şirketlerin yeni dönemde tüketiciye güven vermeleri zor. İstanbul, Düzce ve Bolu’da satın alma görüşmelerini gizli bir şekilde sürdürüyoruz” dedi. Ekonomist Dergisi tarafından gerçekleştirilen “Anadolu’nun 500 Büyük Şirketi” araştırmasının 2009 sonuçlarına göre Adese Alışveriş Merkezleri, 2009 yılında elde ettiği 572 milyon liralık geliriyle Anadolu’nun en büyük 21’inci şirketi olarak belirlendi. 3 MİLYON MÜŞTERİSİ VAR Adese, faaliyet gösterdiği “Ticaret-Hizmet” kategorisinde Anadolu’nun en büyük şirketi oldu. İttifak Holding’in perakende sektöründeki ulusal şirketi olarak ‘Adese’ ve ‘Adesem’ markalarıyla hizmet veren Adese Alışveriş Merkezleri, “kaliteyi ekonomik fiyatlarla sunma” temel ilkesiyle faaliyet gösteriyor. Her ay 3 milyona yakın müşteriyi ağırlayan gıda perakendeciliği sektöründe kendi ürettiği yazılımı ilk kullanan ulusal perakende markası Adese’nin Genel Müdürü Özeskiciler, bağımsız araştırmalara göre şirketin, Türkiye’nin en büyük 122’nci şirketi olmasının yanı sıra, 80 milyon dolarlık marka değeriyle de Türkiye’nin en değerli 52’nci markası olarak kabul edildiğine dikkat çekti. SAYILARLA ADESE 2009 cirosu 572 milyon TL 2010 cirosu 600 milyon TL İstihdam 3 bin 500 Mağaza 134 İl sayısı 8 Müşteri/ay 3 milyon kişi
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT