BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Google doodle

Google doodle

Gazetelerimiz 1 Temmuz Kabotaj Bayramı’nı birinci sayfadan görmediler ama o gün Google sayfasını açanlar, hoş bir sürprizle karşılaştılar: Google, güne özel bir logo ile Kabotaj Bayramımızı kutluyordu. “Google doodle“ denilen bu özel grafikte albayrağımızı görmek çok hoşumuza gitti.



Gazetelerimiz 1 Temmuz Kabotaj Bayramı’nı birinci sayfadan görmediler ama o gün Google sayfasını açanlar, hoş bir sürprizle karşılaştılar: Google, güne özel bir logo ile Kabotaj Bayramımızı kutluyordu. “Google doodle“ denilen bu özel grafikte albayrağımızı görmek çok hoşumuza gitti. Bu resim, son çeyrek yıl içinde % 11 büyüme hızıyla dünyada bir numara olan Türkiye’nin dünyanın gündeminde de güçlendiğinin bir başka göstergesi. Dünyada saygınlığımız artıyor. Haziranda ihracatımız %25 büyüdü. Çevremizdeki kargaşalara rağmen geleceğe heyecanla bakıyoruz. Sağduyuyu cilalayan önemli bir seçimin ardından, içeride ve dışarıda daha büyük işlere girişmeye hazırlanırken, dünyadan kopuk, niyetleri karanlık, kafası karışık birileri, can sıkıcı konuşmalar, girişimler ve hareketlerle, mızıkçılık ediyor, direniyor, çoğunluğu canından bezdiriyor. Halk bu hareketlerden iyice sıkıldı. Hiçbirini dinlemez, duymaz, aldırmaz hale geldi. Sıkıldığımızda, zihin boş boş gezinirken çiziktirdiğimiz şekillere İngilizcede doodle deniyor. Beynin nasıl çalıştığını merak eden bir araştırmacı, üşenmemiş ve bu çiziktirmeler üzerine bir deney yapmış. Deneklere nispeten uzun ve sıkıcı bir konuşma dinletmiş. Bu sırada deneklerin yarısının önüne not kağıdı ve kalem koymuş, diğer yarısına bir şey vermeden dinletmiş. Deney sonrasında, deneklere, dinledikleri mesajlardan aklında kalanlar sorulmuş. Dinlerken doodle (dudıl) karalayanların hatırladıkları mesajların diğer gruba nazaran % 29 daha fazla olduğu görülmüş. Sıkıcı bir konuşma dinlerken insanların beyinlerinin boş kaldığını zanneden araştırmacılar için bu sonuç çok şaşırtıcı olmuş. Sonunda anlaşılmış ki, beyin boş kalmaktan hoşlanmıyor, devamlı bir işle meşgul olmak istiyormuş. Canı sıkkın insanların beyni, neye odaklanacağını bilemeyip, aşırı enerji harcıyor, daha çok yoruluyormuş. Sıkıldığımız laflara kulağımızı kapatamıyorsak, bu sıralar, beynimizi daha fazla yormamak için bir şeyler çiziktirsek, beynimizi boş bırakmasak, işimize baksak galiba daha iyi olacak. > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT