BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ergün: Yerli otomobil kimsenin canını yakmaz

Ergün: Yerli otomobil kimsenin canını yakmaz

Ford CEO’sunun, ‘yerli otomobil yabancının canını yakabilir” sözlerine cevap veren Bakan Nihat Ergün, “Pazarımız çok büyük, herkese yer var. Kimse merak etmesin” dedi.



İSTANBUL AA Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Türkiye’de yerli otomobil üretiminin diğer markaların Türkiye’deki yatırımı önünde hiç bir engel olmayacağını belirterek, “Onlara da burada imkân var. Türkiye’de her türlü yatırım teşvikleri diğer markaların da otomobil üretmesi için yeterlidir” dedi. Ford CEO’su Stephen Odell’in Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yaptığı, “Türk malı otomobil, Türkiye’de yatırımı olan uluslararası markaların canını yakabilir” açıklamasını değerlendiren Nihat Ergün, “Türkiye’de bir tasarım ve marka oluşturulmaya da son derece müsait atmosfer var. Bu kimsenin pazar payını küçültmek anlamına gelmez, pazar zaten büyüyor” diye konuştu. KİMSE ENDİŞE ETMESİN Pazarın 1 milyon rakamına ulaşacağını herkesin kabul ettiğine dikkat çeken Ergün, “Yani mevcut pazardan sadece pay almak değil, genişleyen pazardan ve dış pazarlardan pay almak gibi rekabetçi bir anlayışla hareket etmemiz lazım. Sektörün de böyle hareket etmesi lazım. Onun için endişe etmelerine gerek yok. Türkiye’nin pazarında herkese yer var” dedi. Ergün, Odell’in “İç pazar büyümezse Türkiye’de üretim yapan markalar zorda kalabilir” sözünü gerçekçi bulmadığını ifade ederek, bu sözlerin iyi hesap edilmeden söylendiğini kaydetti. Ergün, “Belki (yerli otomobil) istememek gibi bir düşünce içinde olabilirler ama rekabetin olmadığı bir dünya yok. Türkiye büyüyen bir pazar, herkese yer var. Kimsenin pazarı küçülmez, kimse merak etmesin” sözlerini kullandı. Türkiye’de en fazla ithal otomobil satan markanın Ford olduğuna dikkat çeken Ergün, “Yılda 50 bin tane otomobil satıyorlar. Ama otomobil üretimi için bir adım atmadılar şimdiye kadar. Ben bu adımı atacaklarını ümit ediyorum” dedi. Nihat Ergün, Türkiye’de otomotiv yan sanayisinin de gün geçtikçe geliştiğini ifade ederek, Türkiye bu 50 yıllık birikimden sonra kendine özgü bir marka, model ve tasarım oluşturma ve bunu pazara çıkarma imkân ve kabiliyetine sahip olduğunu vurguladı.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT