BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Suçlu aranıyor!

Suçlu aranıyor!

Eski TBMM Araştırma Komisyonu Başkanı Kaynak: Yazıcıoğlu kazasıyla ilgili Emniyet haritayı inkâr etti, Jandarma varış saatini değiştirdi, sivil havacılık da çektiği fotoğraflar arasındaki farkı rapor etmedi!



Jandarma Alay Komutanı Albay Sezai Akgün’ün kazaya derhal müdahale edilmiş izlenimini vermek için harekât zamanını değiştirdiği iddia edildi. Devlet Denetleme Kurulu’nun (DDK) kazayla ilgili hazırladığı raporda yaşanan skandal ortaya çıktı. Komutan Akgün, savcılığa verdiği ifadede “Bana harita gelmedi” dedi. Ancak 156 Jandarma İhbar Hattı kayıtları, komutanı ele verdi. DDK raporunda şöyle denildi: “Her harita, İl Jandarma unsurlarıyla paylaşıldı. 156 kayıtlarına göre Akgün, cep telefonlarından elde edilen koordinat bilgisini aldı. Sinyallerle aranacak alan 15 km’den 1 km’ye indirildi. Ceride kayıtlarına göre Çoğulnan Bölüğü’nden 3 tim saat 18.01’de Göksun’a doğru çıkış yaptı. Ancak 156 kayıtlarında ise bölüğün gerçek çıkışı 18.59 olarak bildirildi. EMNİYET DE SUÇLANIYOR Bu arada helikopter kazasına ilişkin geçen dönem kurulan TBMM Araştırma Komisyonu Başkanı Veysi Kaynak, “enkazın yerinin yaklaşık olarak belirlendiği birinci ve ikinci haritanın hiç bir şekilde valiye ve arama kurtarma masasına ulaştırılmadığını” iddia etti. Kaynak, “Haritayı polis saklıyor o zaman” sözleri üzerine, “Tabi canım. Biz her şeyi hep jandarmaya yöneltiyoruz ama...” diye konuştu. Oluşturulan haritanın Telekomünikasyon İletişim Başkanlığındaki (TİB) jandarma görevlisi tarafından Kahramanmaraş jandarmasına, oradan da emniyete ulaştırıldığını ifade eden Kaynak, “Yanlış hatırlamıyorsam, akşam 22.30 sıralarında alan çok daha daraltılıyor, 4 kilometrekareye kadar düşürülüyor. Ancak birinci ve ikinci harita, hiçbir şekilde arazideki ilin valisine, sivil arama kurtarma masasına ulaştırılmıyor. Kahramanmaraş Emniyeti bu haritayı uzun süre inkâr etti” diye konuştu. FOTOĞRAFLAR BELGELİYOR “Enkazı ilk bulanın kim olduğunun” sorulması üzerine Kaynak, enkazın fotoğraflarını sivil havacılığın çektiğini belirtti. Veysi Kaynak, “Sivil havacılık, enkaz yerine ilk gittiğinde fotoğraflarını çekiyor ve cihazın yerinde olduğunu görüyor. Ancak ikinci gidişlerinde cihazın yerinde olmadığını tespit ediyorlar. Sivil havacılığın buradaki kusuru, kaza kırım raporunda ELT cihazının yerinde olmadığını hiç vurgulamıyor, görmezden geliyor” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT