BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Elma ve ölüm

Elma ve ölüm

Başarının özü, maksadına kavuşmak, arzu ettiğini gerçekleştirebilmektir. Konu ve düzeyi ne olursa olsun, fark etmez. Kişi bir şey yapmak, bir şey olmak ister ve bu niyeti gerçekleşirse, yani, akıbeti niyetine uyarsa, kendini başarılı addeder. İnsanı gayretli tutan da bu başarı arzusudur.



Başarının özü, maksadına kavuşmak, arzu ettiğini gerçekleştirebilmektir. Konu ve düzeyi ne olursa olsun, fark etmez. Kişi bir şey yapmak, bir şey olmak ister ve bu niyeti gerçekleşirse, yani, akıbeti niyetine uyarsa, kendini başarılı addeder. İnsanı gayretli tutan da bu başarı arzusudur. Bize göre, “Nasıl başarılı olunur?” sorusuyla “Pazarlamada nasıl başarılı olunur?” sorusu aynı kapıya çıkıyor. Herkes bütün maksat ve niyetlerine belli pazarlara (alıcılara, müşterilere, muhataplara, insanlara) bir şeyler vererek ve oradan bir şeyler talep ederek kavuşur. Alıp verdiklerimiz bizi niyetimize götüren sonuçlar getiriyorsa başarılı, değilse başarısız sayılırız. Apple firmasının ünlü lideri, sağlık sebepleriyle CEO’luğu bıraktı. Sağlam stratejisi, kendine has tarzıyla, firmasını alanında dünyanın en değerli markası hâline getirmeyi başaran Steve Jobs, hayatıyla da pazarlama tarihinde önemli bir kilometre taşı oldu. Şimdi dünyanın her köşesinde insanlar, Apple (Elma) logolu ürünler için mağazalarda kuyruğa girmeye, aldıklarıyla hava atmaya, Apple’ının, iPhone’unun üstüne laf söyletmemeye, bir ürünün ardından başka bir yenilik için heyecanla beklemeye devam ediyorlar. Elma’nın ve kurucusunun başarısını estetiğe, istikrara, stratejiye, farklılaşmaya, yenilikçiliğe, vesaireye bağlayanlar oldu. Nasıl başardığı üzerine kitaplar yazıldı. Jobs, bu dünya hayatındaki başarısının sırrını kendi sözleriyle şöyle açıklıyor: 17 yaşımda şöyle bir söz okumuştum: “Her gününü son günün gibi yaşarsan, bir gün mutlaka haklı çıkarsın.” Bu sözden çok etkilenmiştim. O günden bugüne, her sabah aynaya bakar, kendime şunu sorarım: “Şayet, bu benim hayatımın son günü olsaydı, bugün niyetlendiğim şu işi yapar mıydım?” Bu soruya günler boyu “hayır” dediğimde artık bir şeyleri değiştirmem gerektiğini anlardım. Ölümü hatırlamak, hayatımda karşılaştığım zorlu seçimlerimde bana hep yardımcı olmuştu. Ölünce her şeyi ve her şeyimi kaybedeceğimi düşünür ona göre davranırdım. Bence ölüm hayatın en büyük keşfi, buluşudur. Fazla söze ne hacet! > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 94212
    % 0.64
  • 5.3123
    % -0.54
  • 6.0663
    % -0.39
  • 6.8093
    % -0.49
  • 208.583
    % -0.19
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT