BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Pireye kızıp yorganı yakmak

Pireye kızıp yorganı yakmak

Geçen gün birisi CHP’nin 4 artılı sistemin neresine itiraz ettiğini sordu, bilmiyorum dedim. Komisyondaki tartışmalardan neye itiraz ettikleri anlaşılmıyor.



Geçen gün birisi CHP’nin 4 artılı sistemin neresine itiraz ettiğini sordu, bilmiyorum dedim. Komisyondaki tartışmalardan neye itiraz ettikleri anlaşılmıyor. Sadece itiraz ediyorlar. Acaba ilk dörtten sonra arzu edenin imam hatiplerin orta kısmına gitme imkanına kavuşacak olmasına mı itiraz ediyorlar. Benim tahminime göre bu saatten sonra kimse çocuğunu imam hatibin orta kısmına göndermez. Vatandaşın geçmiş yıllarda imam hatiplere gösterdiği ilgiyi ya anlamadılar ya da anlamak işlerine gelmedi. İmam hatibe giden imam olsun, ilahiyata gitsin... Mühendis olacaksa düz liseye gitsin, dediler. Oysa vatandaş imam hatipleri din eğitimi de veren emin yerler olarak gördüğü için tercih etti. Ben imam hatip müfredatından habersizim. Uzaktan bakan birisi olarak bana soran olsa o okullardan çok iyi mühendis, hukukçu, doktor, idareci yetişir ama din adamı yetişmez derim. DPT’de çalışan bir abimiz vardı.. Arif Özmen Güneş.. vefat etti.. Allah rahmet eylesin. Birgün demişti ki, imam hatiplerdeki başarı oranının diğerlerine göre daha yüksek olması yabancıların ilgisini çekmiş. Yaptıkları bir araştırmaya göre, bu başarıda en büyük pay sınıfların karma olmamasıymış. Erkek lisesi, erkek ortaokulu.. Eskiden kız liseleri, erkek liseleri vardı. Bunları da karma yaptılar. Konu yarım kaldı..Eğer CHP’nin tek derdi imam hatip liseleri ise bu saatten sonra kimse çocuğunu imam hatibin orta kısmına göndermez, demiştim. Millet o boşluğu cemaat okulları ile kapattı.. Paralı maralı ama kendilerine göre emin bir yere gönderdikleri için, çocuklarının zayi olmayacağını düşünüyor. Anladığım kadarıyla iktidar partisi milletvekillerinin imam hatiplerle duygusal bir bağı var, geçmiş dönemin mağduriyetini sembolik bir uygulama ile gidermek istiyorlar. Bu konulara takılmaktan kimse işin aslını tartışamadı. İş biraz inada biner gibi oldu. İlkokuldan sonra isteyen istediği yere gitsin, diyemediler. Eğitimi mecburi hale getirmek, süreyi uzatıyor olmakla övünmek bana çok sağlıklı davranış gibi gelmiyor. İyi birşey yapmadıklarını anladıkları zaman en az iki nesil yeni sistemin firesi olacak. Üç tel saçı kalan adamın bırak dağınık kalsın, dediği gibi keşke yeni bir düzene yeltenmeden, eski siteme dönüyoruz. İlkokul beş yıl, ortaokul 3 yıl..İsteyen ilkokuldan sonra dilediği ortaokula gidebilir” deselerdi, bu teşebbüsten çok daha iyi olurdu. Ama ne yazık ki böyle işlerde keşkeye yer yoktur. Türkiye’de öğretim mi var da reformu olsun. En büyük reform çok az ders, çok kısa süre, devletin çoluk çocuğun yakasını bırakması..Devletin ensesine yapıştığı (güya eğittiği) aileden de çocuktan da hayır gelmez.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT