BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 1+1

1+1

Bu da nesi? Halbuki bugünlerin aritmetiği 4+4+4! Kesintili -yahut kademeli- eğitim, eğitim-öğretim hayatımızdaki bazı sıkıntıların giderilmesi için iyi bir adım olacaktır. (Ben hâlâ 5+3+4’ten yanayım.) Diğer bazı sıkıntıların giderilmesi için başka adımlara da ihtiyaç vardır.



Bu da nesi? Halbuki bugünlerin aritmetiği 4+4+4! Kesintili -yahut kademeli- eğitim, eğitim-öğretim hayatımızdaki bazı sıkıntıların giderilmesi için iyi bir adım olacaktır. (Ben hâlâ 5+3+4’ten yanayım.) Diğer bazı sıkıntıların giderilmesi için başka adımlara da ihtiyaç vardır. 1+1 ülkemizdeki çift tedrisata benim yakıştırdığım formül. Olmaması gereken formül! Bir artı bir ama, eşittir yine bir! Bu konu konuşulmuyor. Eğitim hayatımızdaki geriliklerin mühim bir sebebi budur. Kaliteli bir eğitim hayatı için devlet okullarımızın tam gün eğitime geçmesi şarttır. Sabahçı-öğlenci sistemi serada hormonlu sebze yetiştirmek gibi. Normal şartların dışında, hızlandırılmış, çabuklaştırılmış, teksif edilmiş, sunileştirilmiş... Çocuklar sabahın köründe okul binalarına giriyor, hızlı hızlı, bir solukta, bir âvâzda 5-6 dersi bitirip öğlen vakti evlerine yollanıyor. O sırada öğlenciler okulun köşesini dönmüş oluyor. Hızlı çekim eğitim! Öğrencilerin hiçbir şeye doğru dürüst zamanları yok. Ne doğru dürüst spor, müzik, müsamere, ne doğru dürüst laboratuvar, kütüphâne... Harala gürele okula koş, okuldan eve koş! Eğitimden beklediğimiz kalitenin gerçekleşmesi için tam gün eğitime geçmemiz gerek. Çocuklar sabah gittikleri okuldan öğleden sonra dönmeli, hızlandırılmış bir ders günü yerine her şeyi sindire sindire öğrenmeli, test kitapçıklarından başka birşeyler de okumalı, okul binaları içinde kitap, defter, sözlü, yazılı dışında diğer eğitim faaliyetleri için de rahat rahat zaman bulabilmelidir. Hatta paydos saatinden sonra da okul sonrası faaliyetler olmalı, çocuğun gündüzünün büyük kısmı okul çatısı altında geçmelidir. Okulda geçecek vakitler onları hayata hazırlayacak eğitim cümlesindendir. Çocukları biraz da okul binaları şekillendirir. Okul binalarının “eğitim yuvası” olmasını istiyorsak, binalar, sınıflar, derslikler, araç gereç, kısacası eğitime ayrılan bütçe tam gün esasına göre düzenlenmelidir. Çocuklarımız test çözme makinesi olmamalı. Okullarımızın çift tedrisattan kurtulup tam gün eğitim-öğretim yapması tablet bilgisayarlı eğitimden de mühimdir.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT