BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Barter Sigorta

Barter Sigorta

Sigorta, riskin gerçekleşmesini önleyemezken; Barter Sistemi, piyasada varolan, görülmeyen ve tahmin edilmeyen/edilemeyen risklerden firmaları koruması ile işlerlik kazanıyor.



Hayatta her işadamının başına gelebilecek şeyler vardır. Alacağını tahsil edemeyebilir, verdiği çekin karşılığını zamanında bankaya yatıramayabilir, sevkiyatta teslimat tarihini geçirebilir, sıkıntılar yaşabilir, küçülmek zorunda kalabilir ve hatta iflas edebilir. Basiretli işadamı, riskleri yaşamadan farkeden ve etkilerini minimize edecek tedbirleri alandır. Bütün işletmelerin aynı olumsuz ekonomik şartlarda faaliyet gösterdikleri unutulmamalıdır. Şartların zor olması hiç bir ticari kuruluş için mazeret olamaz, olmamalıdır da. klımız ne zaman başımıza geliyor Ne yazık ki sahip olduklarımızın kıymetini onları kaybetmeden bilemiyoruz. Ülkeye hizmet etmiş devlet adamlarını ölmeden yaptıkları için bir türlü onere edemediğimiz gibi, sahip olduğumuz varlıklara da aynı şekilde davranıyoruz. Hâlâ pek çok arabanın kaskosu yok. Ne zaman ki bir kaza yapıyoruz; aklımıza geliyor, sigorta yapmaya kalkışıyoruz. Evimiz yanmadan, arabamız kaza yapmadan, makinalarımız çalınmadan, ürünlerimiz telef olmadan çok basit tedbirleri almakta üşengen davranıyoruz. İşadamı işiyle ilgili daha büyük ve sayıca daha çok riskle mücadele ediyor. Aynı sigorta örneğinde olduğu gibi çok iyi bir işadamı olmanız, iyi eğitiminiz, işletme sermayenizin yeterliliği, kuvvetli bir satış teşkilatınızın bulunması ya da pazarda en büyük satıcı oluşunuz firmanızın hiç sıkıntıya düşmeyeceği veya bir gün iflas etmeyeceği garantisini asla taşımıyor. Üstelik pek çok riski teminat altına alan sigortacılık müessesesi bu tür riskleri de kapsamıyor. Yani bir gün olmaz dediğiniz olduğunda zararınızın bir bölümünü bile tazmin edecek bir güvence de yoktur. Bir ticari işletme için ticari faaliyetlerini riske sokacak göstergeler nelerdir? Elbette önce satış oranları. Duvara toslamadan... Her ticari işletme için önünün açık olduğu bir rahat büyüme oranı vardır piyasada. Doğru ürünle doğru zaman ve doğru yerde akıllı bir program ile faaliyet gösteren her ticari işletme önce çok hızlı büyür. Hatta bu kadar hızlı ve kolay olmasını anlamadan büyür çoğunlukla. Karşısına önemli bir rakip çıkmadığı için de kazandıkları ile çoğunlukla işinin geleceğine de yatırım yapmaz. Artık işinde yıkılmaz bir yere geldiğini düşündüğü anda bir duvara tosladığını görecektir. Karşısında dev gibi kuruluşları bulacaktır. Hiç alışık olmadığı kadar sert bir rekabetle tanışacaktır. İlk veri, satışlarında görülür. Önce satışlar azalır. Oysa organizasyon büyümüştür ve giderler büyük rakamlardır. Çok ciddi bir işletme sermayesi ihtiyacı vardır. Sabit giderler hiç bir zaman halden anlamaz. Satışların geçici bir süre için iyi gitmediğinden anlamaz. Biraz beklemek gerektiğini asla bilmez. Giderleri karşılayamadığınızda bir daha üretemezsiniz de. Ya da satışların düşmesini önlemek için pazarlamada relax davrandığınızda önünüze daha ciddi bir problem gelir, o da tahsilattır. Risk ne zaman başlar Türkiye’de ‘94 yılı sonrası zor olan satış yapmak değildir, zor olan güvenli satış yapmaktır. Zamanında ve değerinde tahsilat yapmaktır. Demek ki bir ticari işletme için piyasada her an karşılaşabileceği risk ürün satışlarının zamana bağlı değişkenliğidir. Satışlardaki negatif değişimler beraberinde ciddi oranlarda finansman ihtiyaçlarını da getiriyor. Finansman ihtiyacı yabancı kaynaklara karşılandığında maliyeti amorti edecek kazancın daha çok satışla sağlanacağı, daha çok satışın ise ancak güvenli satış politikalarından uzaklaşarak mümkün olacağı görülür. Piyasadaki ticari işletmelerin tamamına yakını bu döngüde faaliyet göstermektedir ve ticari hayatlarını bir yerinde mutlaka bunlardan bazı konfigürasyonları yerine getirmişlerdir. Barter devreye giriyor Ne yazık ki bir işadamının aldığı kredinin faizini ödeyememe riskini güvence altına alan bir sigorta enstrümanı henüz yok. Ya da vadeli satışlarda tahsilat riskini teminat altına alan bir sigorta enstrümanı yok. Veya her ticari işletmenin görünür veya en güçlü olduğu durumlarda bile görünmez bir şekilde karşı karşıya bulunduğu iflas riskini teminat altına alan sigorta enstrümanları da yok. Sigorta enstrümanları yok ama Barter Sistemi var. Üstelik Barter sistemi’nin bir firma için anlamı, sigortanın firma için anlamından çok daha güçlü ve içerikli. Sigorta riskin gerçekleşmesini önleyemezken Barter Sistemi, piyasada varolan ve görülmeyen, tahmin edilmeyen risklerden firmaları koruması ile işlerlik kazanıyor. Sistem nasıl çalışıyor? Bunu nasıl yapıyor? Barter Sistemi üye firmaların oluşturduğu bir Ortak Pazar’dan alışveriş yapılmasını tanımlıyor. Bir firma, ihtiyaçlarını nakit ödemeden bu pazardan karşılayabiliyor; kendi ürettiği mal veya hizmetin bu Pazarda satılması ile de ödemeyi yapabiliyor. Arabanızı sigorta yaptırdığınızda önemli sayılabilecek bir maaliyet ödüyorsunuz. Bir sene içinde teminat altına alınan hiç bir risk gerçekleşmese dahi ikinci yıl için tekrar aynı bedeli ödemek durumunda kalıyorsunuz. Dostunuzu bulun Eğer Barter üyesi bir firma iseniz; hâlâ üyelikte geç kalmamış iseniz ve faaliyet gösterdiğiniz sektörde henüz kota uygulaması başlamamış ise o zaman sadece Türkiye’de değil; Barter Sistemi’nin yaygın olarak kullanıldığı pek çok ülkede de sizinle ilgilenecek bir barter dostu bulmuş olacaksınız. Reklam sektörü Barter ile nefes alıyor Dünyadaki barter şirketlerinin cirolarını incelediğimizde,birinci sektörün reklam ve medya olduğunu görmemiz bir tesadüf eseri olmaması gerekir. Barter faaliyetlerinin yoğun olduğu A.B.D deki barter şirketleri en çok reklam sektöründe faaliyet göstermekte bu ülkenin irili ufaklı medyaları barter ile reklam satıp, cirolarını artırmaktadır. Hepimizin de yakından tanıdığı Dünyanın haber kanalı CNN televizyonunun da barter yapan bir şirket olduğu ve düzenli olarak aylık Dünya Barter Birliği Organizasyonu’nun (IRTA) toplantılarına katıldığını çok iyi biliyor, hatta bu toplantılarda biraraya gelip fikir alışverişi yapıyoruz. Peki ABD'de reklam sektörü neden barter ile yoğun bir çalışma yapma gereğini duyuyor? Aşağıda, kısa başlıklar altında bunun cevabını vermeye çalıştık: Barter ile reklam satmanın avantajı: 1- Finans sıkıntısı içerisinde olup Nakit para ile ödeme yapamayan küçük ve orta ölçekli firmaların reklam sektörüne kazandırılması. 2- Reklam kuşaklarının ya da yerlerinin boş olan bölümlerinin değerlendirilmesi, 3- Düzenli reklam veren konumunda olmayan firmaların reklam bütçesini artırma imkânı bulması. 4- Reklam kuruluşlarının reklam fiyat yapılarını bozmadan satış yapabilmeleri. 5- Düzenli reklamveren konumunda olmayan bazı sektörlerin reklam kullanma imkânları bulması. 6- Reklam kuruluşları boş ya da atıl yerleri barter ile satarak cirolarının artırmaları. Barter’ın avantajları: 1- Reklam için ayırabilecek bütçesini üretime kaydırarak kendisine katma değer sağlaması, 2- Reklamda kullanacak parayı üretim girdilerinin satın almasında kullanarak, ürettiği malı piyasa fiyatlarından barter sistemine satmasıyla kendisine iki yönlü finansman oluşturması. 3- Stoklarını ya da atıl kapasitesinin bir bölümünü barter sisteminde reklam alarak kullanmasıyla, reklamında etkisiyle ürünlerinin satış imkanlarını arttırması. 4- Barter sisteminin kendisine sağladığı imkânlarla reklam kullandıktan sonra rekabette de öne geçmesi. Medya kuruluşlarının reklam satarak barter sisteminden satın alabileceği bazı ürün ve hizmetler; 1- Yerli ve yabancı filmler, 2- Belgeseller, 3- Teknik cihaz ve stüdyo kiralama hizmetleri, 4- Dublaj hizmetleri, 5- Tv. Ve Radyo vericileri, 6- Kesintisiz güç kaynakları, 7- Araç kiralama ve bakım hizmetleri, 8- Sigorta hizmetleri, 9- Personel giyim ihtiyaçları, 10- Kırtasiye malzemeleri, 11- Yatırım amaçlı gayrı menkuller, 12- Diğer genel hizmet giderleri. Firmanın kullanabileceği bazı reklam mecraları 1- Televizyon reklamları, 2- Gazete reklamları, 3- Dergi reklamları, 4- Açıkhava reklam kiralama hizmetleri, 5- Reklam ajans hizmetleri, 6- Reklam filmi prodüksiyonu, 7- Broşür ve katalog tasarımları, 8- İnternet reklamları, 9- Radyo reklamları, 10- Fuar stand tasarım ve uygulamaları, 11-Sponsorluklar, 12-Toplantı ve seminer organizasyonları.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT