Türkiye’nin “Esad DAEŞ’le işbirliği yapıyor” iddiaları İngilizler tarafından belgeleriyle doğrulandı. İngiliz SKY News televizyonu, Suriye’de Esad rejimi ile terör örgütü DAEŞ arasındaki iş birliğini ortaya koyan belgeleri ele geçirdi. SKY News Türkiye muhabiri Steward Remzi’nin DAEŞ’ten ayrılan militanlardan elde ettiği belgelerde, Esad rejimi ile örgüt arasındaki iş birliği ve ilişki açıkça ortaya konuldu. Belgelerde, DAEŞ’in Esad rejiminden zirai ürün karşılığında petrol aldığı, bazı bölgelerdeki güçlerini azaltarak o bölgelerin rejim tarafından ele geçirilmesini kolaylaştırdığı yer alıyor. Belgelerde, DAEŞ’in Palmira’dan çekilerek bölgeyi Esad rejimine teslim etmesi en önemli olaylardan biri olarak ön plana çıkıyor. Belgelerde ayrıca, DAEŞ’in yabancı militanları batılı ülkelerde eylem yapmak için bu ülkelerin bildiğinden çok daha önce eğittiği aktarılıyor. 
3500 VARİL PETROL YANDI
Öte yandan, Irak’ın Kerkük kentinde yer alan Habbaza petrol kuyularına DAEŞ’li teröristlerce uzaktan kumandalı bomba düzeneğiyle sabotaj yapıldı. Kerkük İl Meclisi Enerji Komisyonu Üyesi Necat Hüseyin, “Saldırıda 38 ve 18 numaralı kuyularda patlama meydana geldi ancak diğer kuyulardaki bombalar patlatılmadan bölgedeki güvenlik güçleri tarafından etkisiz hale getirildi. Sadece iki kuyudaki patlamada 3 bin 500 varil petrol yandı” dedi.