Teknolojideki rekabet Türk dizilerine taşındı

Teknolojideki rekabet Türk dizilerine taşındı

Ekonomi Haberleri

Diziler reyting rekoru kırdıkça akıllı cihaz satışları artıyor. İzleyiciler de akıllı telefon ve saatler üzerinden dizilerdeki karakterlere yön verebiliyor

ÖMER TEMUR
Teknoloji devleri arasında yaşanan rekabet Türk dizilerine taşındı. Artık en yeni ürünler Türk dizileri üzerinden pazarlanıyor. Başrol oyuncularının elinden düşmeyen akıllı telefon ve saatler senaryonun bir parçası haline gelirken, aplikasyonlar sayesinde seyircilerin de karakterlerle etkileşime girmesi sağlanıyor. Dizilerde tanıtım aktif ve pasif olmak üzere iki şekilde gerçekleştiriliyor. Pasif senaryoda izleyici telefonla konuşurken görüyor. Yani firmanın logosu gösteriliyor. Aktif senaryoda ise telefonun faydası anlatılıyor. Ürün filmin içerisine yerleştirildiği için çok çabuk algılanıyor ve seyirci tarafından içselleştiriliyor. Türk dizileri en fazla kullanan firma ise Samsung. Kara Para Aşk, MedCezir ve Kiraz Mevsimi'nde ürün yerleştirmeleri yaptıklarını belirten Samsung Türkiye Kurumsal Pazarlama Direktörü Can Emci, diziler sayesinde akıllı saat satışlarının yüzde 20 artığını söyledi. Emci, "MedCezir dizisi ile yaptığımız iş ortaklığı sonucunda, izleyicilerin sürece dahil olduğu bir dizi iletişim gerçekleştirdik.Dizi karakterlerinin senaryo içerisinde ürün kullanmalarının yanı sıra Eylül karakterine blog oluşturarak izleyicilerle etkileşim sağladık. Dizi karakteri ilk defa blog yönetti. 1.5 milyon takipçisi var. Blog üzerinden yılbaşı partisinde hangi kıyafeti giyeyim diye sorduk. Bunu akıllı saatimiz Galaxy Gear üzerinden sorduk. 3 günde 50 bin kişi oy kullandı. Eylül karakteri ise seçilen kırmızı elbiseyi filmde giydi. Satışlarımız yüzde 20 arttı" dedi. nbsp;
Teknolojideki rekabet Türk dizilerine taşındı

Kara Para Aşk dizisinde ise Türkiye'nin ilk gerçek zamanlı izleyici etkileşimini sağlayan mobil uygulama geliştirdiklerini anlatan Can Emci, "53 bin 800 kişi, başka hiç bir yerden erişemeyecekleri dizi içerikleri ve ipuçlarını sağlayan Kara Para Aşk uygulamasını indirdi ve uygulamayı indirenlerin yüzde 76'sı ile diziyle gerçek zamanlı etkileşim kuruldu. Uygulama, 2 hafta içerisinde App Store'da en iyi yeni uygulamalarda ilk 10'a girdi" diye konuştu. Emci, Kiraz Mevsimi'nde ise akıllı telefonları dizi karakterlerinin özenilen hayatlarına entegre ederek tercih edilen telefon markası olmak istediklerini kaydetti. nbsp;
Teknolojideki rekabet Türk dizilerine taşındı

Türk dizilerinden Samsung'un yanı sıra Apple ürünleri de sıklıkla kullanılıyor. Apple'ın bu anlamda Türkiye'de her hangi bir pazarlama faaliyeti olmasa da yapımcılar özellikle iPhone modellerini prestij açısından tercih ediyor. nbsp;
Kara Para Aşk uygulamasıyla bir ilke imza attıklarını belirten Can Emci, "Uygulama üzerinden Türkiye ilk defa seyircinin duyamayacağı bir ses sinyali cep telefona ve tablete gönderdik. Mesela dizide cinayet işleniyor. Cinayet işleyen maskeli. O görüntü sırasında cep telefonundaki aplikasyona mesaj geliyor. Katili bilmek ister misin diye soruyor. Yani izleyiciyle diyalog kuruluyor. İzleyici cep telefonundaki uygulama üzerinden cinayetin kimin işlediğini herkesten önce öğreniyor" dedi.

Televizyonun reytingini üçe katladı
Medya yönetenlerini buluşturan MediaSummit 2015, bu yıl ikinci defa düzenlendi. 2 gün boyunca süren etkinliğe 44 ayrı markanın yöneticisi, 27 medya kuruluşu temsilcisi, 22 medya ajansı olmak üzere toplam 320 kişi katıldı. Mobilin 5 senede en büyük mecra olabileceğinin altını çizen George Saliaris Fasseas, "Programatik TV yeni bir kavram. Türkiye için şöyle bir örnek vermek istiyorum. Ulan İstanbul dizisini TV'de 500 bin kişi izliyordu. 34. bölüm online yayınlandı ve 1 milyon 500 bin kişinin izlediğini gördük. İnternetteki reytingler TV'yi geçti. Bu demek oluyor ki; programtik TV Türkiye'de de günden güne iyileşiyor ve gelişiyor. Türkiye için bir diğer çarpıcı sonuç ise şu; nüfusun yüzde 52'si sosyal medya kullanıyor. 2014 rakamlarına baktığımız zaman Türkiye'de 24 milyon kişi Facebook'a giriş yapmış. Daha da ilginç olanı ise 19 milyon kişinin mobilden giriyor olması. Şok edici gerçek şu; aylık olarak aktif kullanıcıların yüzde 65'i her gün giriş yapıyor" dedi.
Teknolojideki rekabet Türk dizilerine taşındı


Hem çekim yapıyor hem de kalp nbsp;atışını kaydediyor

Navigasyon devi TomTom, aksiyon kamerası Bandit ile tamamen yeni bir segmente adım attı. TomTom Bandit geniş açılı 16 megapiksellik bir lens, CCD sensörü ve güçlü bir işlemciye sahip. Su geçirmez özellikli TomTom Bandit ile çekilen görüntüler anında akıllı telefona aktarılıyor. Ekstra bir kılıfa ihtiyaç duymayan Bandit, kalp atışlarını ölçüyor ve otomatik olarak kaydediyor. Bandit'in satış fiyatı ise 429 avro. nbsp;


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...