Babayiğitler bu pistten çıkacak

Babayiğitler  bu pistten çıkacak

Ekonomi Haberleri

Bu yıl 30'uncusu düzenlenen Shell Eco Marathon yarışlarında 26 ülkeden 197 takım hünerlerini Rotterdam'da sergiledi.

FİKRET ÇENGEL
Avrupa'da ilk kez 1985 yılında Fransa'da düzenlenen ve katılan öğrencileri enerji tasarrufu sağlayan araçlar tasarlamaya, üretmeye, test etmeye teşvik eden Shell Eco-marathon yarışması bu yıl 22-24 Mayıs tarihleri arasında Hollanda'nın Rotterdam kentinde 30. kez gerçekleştirildi. 26 Avrupa ülkesinden 197 takımın katıldığı yarışmada öğrenciler, 'Prototip' ve 'Şehir Konsepti' olmak üzere iki farklı otomobil tasarımı kategorisinde ve yedi farklı enerji tipinde yarıştı. Katılımın en yoğun olduğu ülkeler arasında yer alan Türkiye'yi, 18 lise ve üniversite takımı başarıyla temsil etti.
Türk takımlarından Yıldız Teknik Üniversitesi AE2, 5 kategoride verilen Off-Track Awards'da "Emniyet Ödülü"nü kazan podyuma çıktı. Royal Dutch Shell'in, tasarruf özellikli yakıt Shell FuelSave gibi akıllı ürünler ve enerjinin verimli kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla tüm dünyada uyguladığı "Akıllı Ulaşım" yaklaşımının en önemli etkinliklerinden biri olan Shell Eco-marathon'u bu yıl 50.000'i aşkın kişi izlerken, Avrupalı gençler 1 litre yakıt veya 1 kWs enerji ile en uzun mesafeyi kat etmek için kıyasıya mücadele etti. Bu seneki yarışta üç yeni pist rekoru kırıldı. Bu yıl Shell Eco-marathon'da ayrıca İstanbul Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Yeditepe Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi'nin araçları derece alan takımlar oldu.
Yarış öncesi Türkiye'den katılan öğrencilerin araçlarıyla birlikte yer aldığı standlara giderek onlara başarılar dileyen Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem, "10 yıldır Türkiye'nin farklı illerinden 100'ün üzerinde takım ve 1000'den fazla gencimizin Shell Eco-marathon'a katılması bana ve tüm Shell Türkiye ailesine ayrı bir heyecan ve gurur veriyor. Shell Eco-marathon gençlerimize, yurt dışında onlarca farklı ülkeden gelen yaşdaşlarıyla yarışma imkânı sunuyor" dedi.


100 bin saat eğitim verip müşteriyi sesinden tanıyacak
Türkiye çapında 1055 istasyonunda 550 bini aşkın müşterisine hizmet veren Shell, Mayıs 2015'te Türk Standartları Enstitüsü'nün (TSE) verdiği Müşteri Dostu Marka belgesini alan, Türkiye'de petrol piyasası akaryakıt dağıtım markaları arasındaki ilk marka oldu. 15 binden fazla istasyon çalışanını 100 bin saati aşkın yüz yüze eğiten nbsp;Shell, yeni eğitim programı kapsamında istasyonlarındaki Select marketlerinin sayısını 2 yıl içerisinde 200'e çakırmayı planlıyor, Shell, 'Müşterinin Sesi' projesi ile topladığı müşteri geri dönüşlerini, marketlerdeki ürün gamını çeşitlendirmekten; yeni marka iş birliklerine birçok alanda hayata geçirecek.





UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...