Gelecek yıl tamamlanması beklenen ve İstanbul trafiğini rahatlatacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde her iki yakadaki kulelerde deniz seviyesinden 304.5 metre yükseklikte betonarme imalatlar tamamlandı. Geçici iskelelerin söküm işleri ile betonarme tabliye dış kenarlarındaki yaya yollarının yapımının devam ettiği 3. Köprü'de 38 adet standart çelik tabliye segmenti ve 2 adet geçiş segmenti ile birlikte toplam 40 adet çelik tabliye segmenti yerleştirildi. Kule semerleri ve dağıtım semerlerinin imalat ve montajları tamamlandı. Kediyolu (catwalk) yapımı ve kablo bileziklerinin üretimi tamamlandı ve şantiye sahasına nakledildi. 


400 KORELİ ÇALIŞIYOR 
3. Köprü'nün ana şantiyesinde 200 Türk, 400 Güney Koreli personel çalışıyor. Osmaniyeli Çelik Konstrüksiyon Montaj Formeni Ferhat Demirbilek, "Burada Türkiye'nin geleceğini inşa ediyoruz. Türkiye için çok kritik bir yol burası. Kulenin 300 metre yükseğinde iki kuleyi birbirine bağlayan çelik konstrüksiyonu inşa ediyorum ve bunun için geldim buraya" dedi. Köprü şantiyesinde çalışan Türk ve Güney Koreli personel arasındaki ilişkiler ise dostluğa dönüşmüş durumda. Şantiyede Türk ve Güney Koreli personel arasında tercümanlık hizmeti de yapan Formen Serkan Ödemiş ise, "Koreli işçilerle Türk işçilerin iletişimini sağlamaya çalışıyoruz" diye konuştu. Yüklenici firma Hyundai'nin Şantiye Mühendisi Teddy Hwang ise Türkçe olarak "Türkiye'de kalıp evlenmek istiyorum" diyor ve ekliyor: "Dünyadaki en iyi köprüyü inşa ediyoruz, en geniş asma köprüyü yapıyoruz."