Gerek banka gerekse kredi kartı kullanımının giderek yaygınlaşması, e-ticaret gibi alternatif alışveriş yöntemlerine ilgiyi de artırdı. Hem hızla çoğalan e-ticaret firmalarının her ortamda alışveriş imkânı ve ödeme kolaylığı sunması, hem de internet kullanıcı sayısının giderek artması, sanal alemde yapılan alışverişin tutarını da önemli seviyelere ulaştırdı. İnternetten yapılan kartlı ödeme işlemlerinin tutarı 2011 yılında 18.7 milyar lira iken, 2015 Eylül itibarıyla bu rakam 161.7 milyar liraya ulaştı. Sanal âlemde alışverişe harcanan para Türkiye'nin mega projeleri ile karşılaştırıldığında, ortaya ilginç sonuçlar çıktı. Buna göre söz konusu tutar, yatırım maliyeti 10 milyar avro olan İstanbul'daki 3. Havalimanı projesinin 5, Marmaray projesinin 20, üçüncü köprü projesinin de 32 katına karşılık geliyor.
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Hakan Orhun, e-ticaretin fiziksel perakendenin çok üzerinde bir büyümeye sahip olduğunu söyledi. Orhun, "Bunun nedenleri arasında ilk iki sırada fiyat ve kolay alışveriş var. Müşterilerimiz, internette kolaylıkla fiyat araştırması yapabiliyor ve buldukları uygun fiyatlı ürünlere yerlerinden kalkmadan sahip olabiliyorlar. E-ticaret, içerik kalitesinin artmasıyla da bilinçli tüketiciler için vazgeçilmez bir mecra haline geldi. Bu yıl bireysel müşterilerin yaptığı alışveriş tutarının 25 milyar liraya ulaşması öngörülüyor. Sektör olarak değerlendirildiğinde tatil ve seyahat ile tekstil sektörleri e-ticarette ön plana çıkıyor. Perakende tarafına baktığımızda ise elektronik öne çıkıyor" dedi.