Bu hakkı duyan tüketiciler bankalardan 'ret' cevabı alınca tüketici hakem heyetlerine koştu. Bu akınla hakem heyetlerindeki dosyaların yaklaşık yüzde 90'ı bankaların aldığı masraflar ve aidatlarla ilgili hâle geldi. Dosyaların yoğunluğunun yanı sıra, bankaların savunma gücü altında bunalan hakem heyetlerinin çaresizliği tüketiciyi canından bezdirdi. Rakamlar, başvurunun ardından geçen 1.5 yıla rağmen sonuç alamayan tüketicilerin sayısının her geçen gün arttığını gösteriyor. Tüketici birlikleri ise çözümün, hakem heyetlerinin oluşmasındaki sistemin değişmesiyle mümkün olduğunu ifade ediyor.
ŞİKÂYET ALMAMAK SUÇ
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Hem bilgi eksikliği hem de iş yoğunluğu bir araya geldi ve hakem heyetleri artık şikayet almak istemiyor. Oysa bu suçtur. Heyetlerin evrak eksikliğini gerekçe göstererek dosyaları işleme almadığına dair şikâyet geliyor. Bunu yapanlar görevi ihmal suçu işliyor. Üyelerin ve raportörlerin önce eğitim, sonra sınavdan geçirilerek görevlendirilmesi lazım" diye konuştu.