Orhun, e-ticaret sektörünün 2015 yılında yüzde 30-40 arasında büyüdüğü bilgisini vererek, kaydedilen büyümenin birçok Avrupa ülkesinin çok ötesinde olduğunu vurguladı. E-ticaret sektörünün cirosal büyüklüğünün 25 milyar lirayı geçeceği öngörüsünde bulunan Orhun, "2014'te sektörün cirosal büyüklüğü 18 milyar lira, 2013'te ise 14 milyar lira civarındaydı. Buna göre 2016 için yaklaşık 31 milyar liralık bir hedef belirlemek yanlış olmayacaktır. E-ticaretin, tüm perakende sektörünün hacmine olan oranı, 2014'te yüzde 1.6'ya çıkmıştı. Biz, 2016'nın başında yüzde 2 barajının aşılacağını tahmin ediyoruz" dedi.
Hakan Orhun, çok kanallı ticaret kavramının her yıl giderek büyüdüğüne dikkati çekerek, "Bu alt kırılımdaki büyüme, e-ticaretin ortalamasından daha hızlı oldu" diye konuştu. Bu alandaki büyümenin hızlanarak artacağını öngören Orhun, şunları söyledi: "Şu an Türkiye'deki her internet kullanıcısından birisi, yılda ortalama 4 kere internetten alışveriş yapıyor. Ortalama sepet tutarı ise 200 lira olarak istatistiklere yansıyor. Hâlihazırda ülkemizdeki e-ticaret cirosunun yüzde 50'den fazlasını sadece internette faaliyet gösteren firmalar yapmaktadır. Bu veri gelişmiş ülkelerde yüzde 30'un altında. 2009'da yüzde 11'ler düzeyinde bulunan e-ticaret kullanımı, 2015'te yüzde 33,1 seviyesine çıkarak, 6 yılda 3 katına ulaştı."

Trafiğin yarısı mobilden
E-ticaret site trafiklerinin yüzde 50'ye yakın bir kısmı mobilden geldi. Online alışverişlerin beşte biri ise mobil cihazlardan yapıldı.