Türkiye’nin ‘Damat’ı küresel oyuncu oluyor

Düzenleyen:
Türkiye’nin ‘Damat’ı  küresel oyuncu oluyor

Ekonomi Haberleri

Yurt dışında en çok talep gören Türk markası olduklarını belirten Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Kaliteli ürün ve erişilebilir fiyatla İtalyan ve İspanyolların oluşturduğu boşluğu dolduruyoruz” dedi.

Bünyesinde Damat, Tween ve D’S Damat gibi markaları bulunduran Orka Holding, küresel oyuncu olma yolunda ilerliyor. Yurt dışında en iyi çıkış gösteren dört markadan biri olan Damat, yıl sonuna kadar yurt dışında 100 mağazaya ulaşacak. 2016 yılını 500 milyon lira ciro ve  yüzde 13-15 büyüme ile kapatmayı planladıklarını dile getiren Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 2017 yılı hedeflerini ise yüzde 25 büyüme ve 600 milyon lira ciro olarak açıkladı. Aynı şekilde 50 yeni mağaza ile yurt dışında 100 şubeye ulaşmayı, 230 olan mağaza sayısını da 300’e çıkarmayı hedeflediklerini belirten Orakçıoğlu, “Gelecek yıl da yurt dışında 50 yeni mağaza açacağız. Büyüme stratejimizi yurt dışı üzerine kurduk. Çok fazla pazar çeşitliliğine sahibiz. Orta Amerika, Avrupa, Rusya ve bölge ülkeleri ile Orta Doğu ve Afrika’da girmediğimiz yer kalmadı. Avustralya da Sidney’den giriş yapacağız. Uzayda yaşam varsa, bu gidişle yakında uzaylıları da ilk biz giydireceğiz” dedi. 
MOODY’S BİZİ DİNLESEYDİ NOTUMUZU DÜŞÜRMEZDİ
Yurt dışında en çok talep gören Türk markası olduklarını dile getiren Orakçıoğlu şöyle konuştu: “Dünya genelinde yurt dışında en iyi çıkış yapan dört markadan biriyiz. 70 ülkedeyiz. Kaliteli ürün ve erişilebilir fiyatla İtalyan ve İspanyolların boşluğunu dolduruyoruz. Daha 10 gün önce İtalya’da dokuz günde dokuz mağaza açtık. Filistin’de Ramallah ve Nablus’ta mağaza açtık. İsrail’de Jarusalem, Tel Aviv ve Hayfa’da üç yeni mağaza açtık. Azerbaycan’da dört mağazamız var. Erivan’da da 260 metrekarelik bir mağaza açacağız, anlaşmasını yaptık. Romanya’da kriz zamanında yaptığımız yatırımların meyvesini alıyoruz. Şu an orada pazar lideriyiz. Rusya’da da ertelenen talepler yeniden gelmeye başladı. İran’da altı mağazamız var. Bunu 20’ye çıkaracağız. Kuzey Afrika’da büyük potansiyel olduğunu inanıyoruz. Fas’ta 3-4 yıldır varız. Mısır’da iki, Cezayir’de üç mağaza birden açacağız. Eğer Moody’s bizi dinleseydi, bu enerji ve heyecanımızı görseydi sanırım notumuzu düşürmezdi.” Yurt içi yatırımlarından da bahseden Orakçıoğlu 8 milyon dolar yatırımla Bağdat Caddesi ve Nişantaşı’nda mağaza açtıklarını kaydetti. 

“Kilogram başına 150 dolar ihracat yapıyoruz”

 Markalı ihracatta kendi segmentlerinde Türkiye’nin bir numarası olduklarını söyleyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Günde 4 bin adet gömlek, bin 500 adet takım elbise üretiyoruz. Talepleri karşılamakta güçlük çekiyoruz. Kilogram başına ihracatımız 100-150 dolar civarında. Türkiye’nin ortalaması ise 1.5 doları bile geçmiyor. Hedefimiz 1.5 milyonu yurt dışında olmak üzere 5 milyon adet satış yapmak” dedi.

Guardiola’yı giydirecek 

Spartak Moskova’ya sponsor olan Damat, yurt dışında üç takımla sponsorluk anlaşması için görüşme yapıyor. Orakçıoğlu, İspanyol teknik adam Josep Guardiola’nın çalıştırdığı Manchester City ile görüşmelerin gelecek yıl içerisinde sonuçlanabileceğini belirterek, “İtalyan ekibi Parma’dan da teklif geldi. Ayrıca İspanyol Deportivo Alaves ile de görüşüyoruz” diye konuştu. 

 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...