ZİYNETİ KOCABIYIK
Akıllı telefonlar yüzünden, sosyal ağlara çok kolay ulaşmanın zamanla ruh sağlığını olumsuz etkilediğini söyleyen uzmanlar, günde 2 saatten fazla sosyal medyayı kullananların yardım almaları gerektiğini bildiriyorlar. Teknolojinin bağımlılığa yol açtığını ve internetsiz ortamlarda “yoksunluk duygusu” yaşandığını söyleyen Memorial Ataşehir Hastanesi Psikoloji Bölümü'nden uzman psikolog Uğurkan Ulutürk, “Teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırıp çözümler sunarken, bir yandan da bağımlılıklara yol açarak yeni problemlerin kapısını aralayabiliyor. Bu bağımlılık zamanla uykusuz gecelere, sosyal hesaplar kontrol edilmediğinde huzursuzluğa, çevre ile ilişkilerin bozulmasına hatta boşanmalara kadar gidebiliyor” dedi
BAĞIMLILIK?YAPIYOR
Kişinin kullandığı telefon, tablet gibi teknolojik cihazlar veya bağlandığı sosyal ağlar üzerinde kontrolü kaybetmesi ve onsuz bir hayat düşünememesi durumunda sorunların ortaya çıktığını ifade eden Psikolog Ulutürk, teknolojinin hayatımıza olumsuz etkilerinin artmasıyla bağımlılıkla ilgili farklı ruhsal hastalıkların da tanımlandığını belirtti. Dr. Ulutürk, “Yeni gelişmeleri kaçırma korkusuyla bağımlılık derecesinde telefon ve sosyal medya kullananlara “Fomo” (Fear of missing out); cep telefonundan uzak kalamayanlara da  “Nomofobik” (Fear of being out of mobile phone contact) deniyor. Pek çok kişi farkında olmadan kendi kendini bağımlı hale getiriyor. Son dönemlerde bu bağımlılıkları tedavi etmeye çalışıyoruz” diye konuştu. 

2 SAATTEN FAZLA İNTERNETTE KALMAYIN
Bazı kişilerde teknoloji bağımlılığının aşırı içe kapanıklık, beğenilmeme korkusu, kolay kolay sosyal iletişim kuramama durumu, dürtü kontrol bozukluğu, karamsar düşünce yapısı ve kişinin gerçekçi hedeflerinin olmamasından kaynaklanabileceğine işaret eden Uğurkan Ulutürk, bağımlılıktan kurtulmak için yapılması gerekenleri de şöyle sıraladı:
¥ Öncelikle kullanım konusunda kendinizi gözlemleyerek, kullanım süresini kısıtlayın. Günde 2 saatten fazla internette kalmayın.
¥ Kalabalık içinde yapılabilecek yeni sosyal beceriler, aktiviteler hobiler edinin. 
¥ Spor yapın, kitap okuyun.
¥ Ziyaret ettiğiniz site ve sosyal medya hesaplarınızı azaltın.
¥ Arkadaşlarınızla ya da yakınlarınızla yüz yüze görüşmeye çalışın.