Bu tablonun önüne geçmek için iftarda bol bol c vitamini takviyesi yapılması gerektiğini söyleyen, Saray “C vitamini için içtiğiniz suya birkaç damla limon damlatın. Limonlu su aynı zamanda midenizi de rahatlatacaktır. Yaz sebzelerinden taze fasülye, bezelye, domates, yeşil yapraklı sebzeler c vitamini açısından zengindir. Bu sebze ve meyvelerdeki lif oranı hem tok tutması, hem kan şekerinin dengelenmesi hem de sindirim sisteminin desteklemesi açısından önemlidir. Özellikle bu sebzeler ramazan sofrasından eksik edilmemelidir” dedi.

Daha az susamak için çayı ve kahveyi azaltın

Ramazanın sıcak yaz günlerine denk gelmesi sebebiyle sıvı tüketimi de yüksek tutulmalıdır. Çay ve kahve su kaybına sebep olacağı için fazla tüketilmemesi gerektiği konusunda uyarıda bulunan Evnur Saray, “Çay kahve yerine iftarla sahur arasında azar azar bol miktarda su tüketilmelidir.  Suyu tek seferde yüksek miktarda tüketmek yerine sahur süresi boyunca yavaş yavaş içmek gereklidir. Sahur ve ya iftar sonrası içeceğimiz soda ya da yeşil çay sindirime  yardımcı olacaktır. Ancak  kalp ve tansiyon gibi kronik rahatsızlığı olanların soda ve yeşil çay tüketiminde dikkatli olmaları gerekir. Beslenme uzmanı ya da bir doktor kontrolünde belli miktarlarda tüketmeleri
gerekmektedir” diye konuştu.

Her derde deva meyve hurma

Ramazan ayının vazgeçilmez meyvesi hurma aşırıya kaçılmadan tüketildiğinde tam bir sağlık kaynağı. Magnezyum, kalsiyum ve potasyum içeren, A vitamini açısından da zengin olan bu meyve, aynı zamanda içerisinde kalp sağlığına faydalı mineraller de bulundurur. Lifli yapısı sayesinde kabızlık başta olmak üzere, hazımsızlık ve sindirim sistemi sorunlarına iyi gelir. Glisemik indeksi yüksek bir besin olan hurmanın kan şeker dengesizliğine yol açmaması için bir seferde 3-4 taneden fazla tüketilmemesi gerekir.