Haziran ayı sonu itibarıyla Türk Hava Yolları (THY) uçuşlarında kullanılabilecek 654 milyon TL'lik mil birikti. Yurtiçi uçuşlarda ortalama bilet fiyatının 250 TL ve uçak yolcu kapasitesinin 180 kişi olduğu kabul edildiğinde; 654 milyon TL'lik mil, 15 bine yakın uçaktaki yolcuların milleriyle bedava uçabilmesi anlamına geliyor.
Habertürk'ten Meltem Ersoy'un haberine göre; 654 milyon TL'lik mil yükümlülüğü şu ana kadar şirket tarihinde birikmiş en yüksek seviye olarak dikkat çekiyor. 2014 yılı sonu itibarıyla şirketin ayırdığı mil yükümlülüğü 453 milyon TL, 2012 yılı sonu itibarıyla ise 396 milyon TL düzeyindeydi. Yani 2.5 yılda biriken miller yaklaşık yüzde 50, son 6 ayda biriken miller ise yaklaşık yüzde 40 artmış durumda.
Elbette THY'nin mil yükümlülüklerindeki artış tek başına gerçekleşen bir artış değil. Bu yükseliş, şirketin sefer ve yolcu sayılarındaki artışın da doğal bir sonucu.


4.5 MİLYARLIK BİLET SATILDI 
Keza, haziran sonu itibarıyla şirketin bilet satışından doğan yolcu uçuş yükümlülüğü 4.5 milyar TL'ye yaklaşmış durumda. Bu rakam, 2014 yılı sonunda 2.7 milyar TL, 2013 yılı sonunda ise 2.1 milyar TL seviyesindeydi. 5 yıl öncesine bakıldığında ise şirektin yalnızca 342 milyon TL'lik bilet satış yükümlülüğü olduğu göze çarpıyor. Bir başka deyişle, satışı yapılıp uçmayı bekleyen uçaklardaki biletlerin toplam faturasının son 5 yılda 12 kat kadar arttığı dikkat çekiyor. Buna karşılık, 2010 yılı için açıklanan mil ve o dönem uygulanan sık uçuş programı yolcu yükümlülüklerine bakıldığında ise daha kısıtlı bir artış olduğu hesaplanıyor. 2010 yılında THY'nin 199 milyon TL'lik mil yükümlülüğü ve 131 milyon TL'lik sık uçuş programı yolcu yükümlülüğü bulunuyordu. Bu iki kalem toplandığında ortaya yaklaşık 330 milyon TL'lik bir yükümlülük çıkıyordu. Yani, söz konusu yükümlülüklerin 5 yılda yaklaşık 2 katına çıkarak 654 milyon TL'ye ulaştığı göze çarpıyor. 


NET KÂR 1 MILYAR TL
Buna ek olarak, THY'nin bilet satışlarında yaşanan artış kar performasına da yansımış durumda. Yılın ilk 6 ayında 12.3 milyar TL'lik toplam satış geliri elde eden şirketin aynı dönemde net karı ise yaklaşık 1 milyar TL olarak gerçekleşti. Bu rakam 2014 yılı sonunda 1.8 milyar TL olarak açıklanmıştı.