CANAN ERASLAN - İnternete giriyoruz ve hangi sayfayı açarsak açalım, bir reklam görüntüsüyle karşılaşıyoruz. Bunlardan bir tanesini bile 'tık'lasanız, artık onu her internet sayfasında görüyoruz.  Yanılıp bir ayakkabıyı mı incelediniz, yandınız!.. Çünkü artık haber okumak için girdiğiniz sitelerde bile önce o ayakkabı çıkacak karşınıza. Hâl böyle olunca online alışveriş de araştırmacıların en önemli konularından biri hâline geldi. Barem, bu doğrultuda, çalışan kadınların internet alışkanlıklarını ortaya koyan bir araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Buna göre, çalışan kadınların yüzde 68'i internetten alışveriş yaptığını söylüyor. Kadınlar ayda en az 1 defa internetten alışveriş yapıyor. Trafik, yoğun iş temposu gibi durumlar, kadınların mağaza dolaşarak alışveriş yapma keyfini de en aza indirmiş durumda.

GENÇ KADINLAR GİYİM EŞYASI ALIYOR
İnternetten alışveriş yapma oranı, 25-34 yaş grubundaki çalışan kadınlarda yüzde 72'lere çıkıyor. Çalışan kadınların yüzde 37'si internetten en çok kendileri için giyim eşyası alıyor. "Olmazsa olmaz" dedikleri ise ayakkabı ve çantalar. İnternetten ayakkabı ve çanta alanların oranı yüzde 19. Ev ve yaşam ürünü alanlar yüzde 11, kozmetik ve kişisel bakım ürünü alanlar yüzde 9, hobi-kitap alışverişi yapanlar yüzde 8, çocuk giyimi yüzde 7 ve teknolojik giyim alanlar yüzde 2'lik dilimi oluşturuyor.