Canan ERASLAN

Her ne kadar "senin varlığın yeter" deseler de, Anneler Günü'nde her anne bir sürpriz, bir hediye eşliğinde hatırlanmak istiyor. Bunun için haftalardır bütün ürün ve hizmet üreticileri, kıyasıya rekabet ediyor bu günde tercih edilmek için. Giysiler, tek taşlar, altın takılar, ayakkabılar, küçük ev aletleri ve daha bir sürü şey...

Bütün dünyada yüzyıllardır kutlanan Anneler Günü öncesinde birçok kuruluş çeşitli araştırmalar yaptı. Harcanan rakamlardan tutun, 'En vefalı kim?' sorusuna kadar birçok detay içeren araştırmalardan ilginç sonuçlar çıktı. Gittigidiyor'un yaptığı araştırmaya göre, Anneler Günü'nde annelerin yüzde 64'ü hediye bekliyor. Beklemeyenlerin oranı yüzde 36'da kalıyor. Araştırmaya katılan annelerin yüzde 79'unun çocuklarının yanı sıra eşlerinden de hediye beklemesi, ortaya çıkan en ilginç sonuçlardan biri oldu.

Yine araştırma sonuçlarına göre, Anneler Günü hediyesi alanların yüzde 69'u annelerinin istediği bir hediyeyi alırken, yüzde 31'i kendi seçimlerine göre hareket ettiğini söylemiş. Annelerin tamamına yakını, yani yüzde 95'i ise aldıkları hediyenin kendilerini çok mutlu ettiğini ifade etmiş.

İLK TERCİH GİYSİ

Yapılan araştırmaya göre katılımcıların yüzde 57'si Anneler Günü hediyesi olarak en çok "giysi-kıyafet" alıyor. İkinci sırada yüzde 49 oy ile "küçük ev aletleri" kategorisindeki hediyeler tercih ediliyor. Üçüncü sırayı ise yüzde 41 oy ile "çiçek" alıyor. Kadınların, erkeklere kıyasla annelerine daha fazla "giysi-kıyafet", "çanta", "parfüm", "yemeğe götürme", "mücevher", "spa-masaj" gibi hediyeler aldıklarının görülmesi de araştırmanın dikkat çeken sonuçlarından biri oldu.