BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İç borçta problem çıkmaz

İç borçta problem çıkmaz

Compex 2001 26. Bilgisayar Fuarı’nda, Akbank’ın, “Özgür Bankacılık Hizmetleri” konseptine ilişkin düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulunan Kurtul, iç borçların çevrilmesi konusunda; “Bir sorun görmüyoruz, öyle bir şey düşünmüyoruz, sıkıntı olacağını da düşünmüyoruz” dedi.



İSTANBUL- Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul, iç borçların çevrilmesi konusunda bir sıkıntı yaşanacağı düşüncesinde olmadığını söyledi. Compex 2001 26. Bilgisayar Fuarı’nda Akbank’ın, “Özgür Bankacılık Hizmetleri” konseptine ilişkin basın toplantısı düzenleyen Kurtul, iç borçların çevrilmesi konusunda zorluk yaşanıp yaşanmayacağına ilişkin bir soruyu, “Bir sorun görmüyoruz, öyle bir şey düşünmüyoruz, sıkıntı olacağını düşünmüyoruz” şeklinde cevapladı. Kurtul, son günlerde dövizde yaşanan dalgalanmalara ilişkin bir soruya da, “Arz talep dengesi tam oluşmadığı için en ufak bir talep bile, dövizde böyle bir yükselme yapıyor. Tabii, Merkez Bankası çok doğru bir seçimle müdahale ederek dövizin düşmesini gerçekleştirdi” karşılığını verdi. Türkiye’nin yurtdışındaki gelişmelerden etkilenmemesinin mümkün olmadığını da kaydeden Kurtul, “Zor bir hafta yaşadık” dedi. Bankacılıkta devrim Akbank olarak şube dışı bankacılık kanalları konusunda 1990’lı yılların başından bu yana çalışmalar yürüttüklerini anlatan Kurtul, o dönemde ATM bankacılığı ile başladıkları şube dışı bankacılık uygulamalarını 1997 yılında bir ilke imza atarak devam ettirdiklerini belirterek, “Görüntülü Ev ve Ofis Bankacılığı Konsepti altında Görüntülü Telefon (Aktel) Bankacılığı, PC Bankacılığı (AkPC) ve TV Bankacılığı (Akvizyon) ile bankacılık sektöründe teknolojik devrimler yaptık” diye konuştu. Şube dışı kanallara ilginin artması ve internetin çok popüler bir alan olmasıyla birlikte 1997 yılında Akbank’ın web sitesini oluşturduğunu hatırlatan Kurtul, 1999 yılında da internet üzerinden bankacılık işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi amacıyla Bireysel İnternet Şubesi’nin hizmete girdiğini kaydetti. Müşteri odaklı hizmet Şube dışı bankacılık kanalları konusundaki çalışmaların geçen yıl başlatılan değişim projesiyle hız kazandığını ve bu proje kapsamında yenilikçi ve cesur bir yaklaşımla bireysel bankacılığa odaklandıklarını kaydeden Kurtul, “Müşterilerin ihtiyaçlarını tespit etme ve çözümler üretme vizyonuyla yola çıktık” dedi. Şu anda internet bankacılığını kullanan 100 bin aktif kullanıcı olduğunu anlatan ve bankacılık hizmetlerini Cep Telefonu Bankacılığı, Cep Bilgisayarı Bankacılığı ve Kiosk Bankacılığı gibi alternatif kanallarla sunmaya başladıklarını bildiren Kurtul, internet tabanlı alternatif dağıtım kanallarının son derece güvenli olduğunu ve sistemin sürekli kontrol edilerek, yılda iki kez bağımsız kuruluşlar tarafından denetlendiğini söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT