BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Karayollarına yüklenmek hainlik olur!

Karayollarına yüklenmek hainlik olur!

Türkiye’de yıllardan beri ulaşım sektöründe yapılan yanlış yatırımlar sebebiyle büyük dengesizlikler oluştuğunu belirten Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Türkiye’de karayollarına bile bile yüklenilmesi hainliktir. Biz demiryolları ve deniz taşımacılığına öncelik vereceğiz” dedi.



ANKARA - Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye’de yıllardan beri ulaşım sektöründe yapılan yanlış yatırımlar sebebiyle büyük dengesizlikler oluştuğunu belirterek, “Türkiye’de karayollarına bile bile yüklenilmesi hainliktir. Biz 58. hükümet olarak demiryolları ve deniz taşımacılığına öncelik vereceğiz” dedi. İhlas Ankara Medya Grup Başkanı Nuri Elibol ile İhlas Haber Ajansı Ankara Bölge Temsilcisi Hakkı Aldoğan, TGRT Ankara Haber Müdürü Batuhan Yaşar ve Türkiye Gazetesi Ankara Haber Müdürü Akif Bülbül’ü makamında kabul eden Yıldırım, Elibol’un Türkiye’nin ulaştırma alanı ile ilgili çeşitli sorularını cevaplandırdı. Yıldırım, bakanlık görevine geldiğinden beri yaptığı incelemelerde ulaştırmadaki problemlerin ana sebebinin, Ulaştırma Bakanları’nın sürekli değişmesi ve projelerin yarım kalmasından dolayı oluştuğunu söyledi. Yıldırım, 8 yıl içinde 11 bakanın değiştiğine dikkati çekerek, bu sebeple hali hazırdaki projelerin bir çoğunun çözüme kavuştrulamadığını belirtti. Hükümetin Acil Eylem Planı’nda ulaştırmaya yönelik plânların da bulunduğunu hatırlatan Yıldırım, 58. hükümet döneminin ulaştırma için hizmet dönemi olacağını vurguladı. Bakan Yıldırım, bu amaçla ‘Ulaştırma Ana Plânı’nı başlattıklarını ve bu planda yer alan projelerde, Türkiye’nin ulaştırma problemleri ve gelecek 10-20 yıl zarfındaki projeksiyonlarında nelere ihtiyaç duyulduğunun tespit edildiğini bildirdi. Bakan Yıldırım, Türkiye’de bugün taşımacılık sektöründe yüzde 93 payın karayollarına ait olduğunu vurgulayarak geriye kalan yüzde 7’lik payın demiryolu, havayolu ve deniz taşımacılığı ile sınırlı olduğuna dikkati çekti. Karayollarına bile bile yüklenilmesinin hainlik olduğunu söyleyen Yıldırım, 2003 yılından itibaren önceliği demiryollarına ve denizyollarının yolcu ve yük taşıma payının artırılmasına vereceklerini söyledi. Yıldırım, İstanbul-Ankara arasındaki mevcut demiryolu hattının rehabilite edilmesinin ve iyileştirilmesinin elzem olduğuna değindi. Mevcut demiryoluyla Ankara-Eskişehir paralelinde İzmit ve ardından İstanbul’a ulaşıldığını hatırlatan Yıldırım, bu mesafenin 6.5-7 saati bulduğunu söyledi. Yıldırım, vagon-lokomotif sistemi ile altyapısının yenilenmesiyle İstanbul-Ankara arasının 3.5 saate indirilebileceğini söyledi. Diğer bir projenin ‘Tüp geçiş’ olduğunu ifade eden Yıldırım, projenin şu anki sisteminin raylı olduğunu ancak bunun yerine lastik tekerlekli sistemin daha iyi olacağını savunduklarını söyledi. Projenin sadece 13.5 kilometrelik tüp geçişten ibaret olmadığına dikkat çeken Yıldırım, bir ucu Halkalı’da bir ucu ise Gebze’de olmak üzere toplam 76 kilometrelik yüzeysel metro projesinin de dahil edilmiş haliyle ele alınması gerektiğini söyledi. Tüp geçiş projesinin İstanbul’un toplu ulaşımına çözüm noktasında katkı sağlayan bir özelliği olduğunu vurgulayan Yıldırım, bu amaçla İstanbul’a 3. köprünün yapılmasına sıcak baktıklarını da bildirdi. Kars-Tiflis-Bakü parkuru Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, demiryollarında yapılması planlanan bir diğer projenin ise Kars-Tiflis-Bakü parkuru olduğunu söyledi. Gürcistan’ın böyle bir projeyi yürütecek maddi ve teknik imkanları olmadığı belirten Yıldırım, projenin 400-430 milyon dolarlık bir hacminin bulunduğunu ifade etti. Kredi meselesinin çözülmesi ile birlikte projenin kısa süre içinde başlayacağını kaydeden Yıldırım, demiryollarının durumu ile ilgili şunları söyledi: “15-20 milyar dolar kaydırırsak demiryolları ciddi anlamda ayağa kalkar. Ancak bunu 5 yıllık bir iktidar döneminde düşünmemek lazım. Bu 10-15 yıllık bir zaman diliminde planlanması gereken bir yatırım. Biz zaten bu paranın yarısı kadarını demiryollarına veriyoruz. Devlet, demiryollarına yılda 500 milyon dolar sübvansiyon yapıyor. Buna rağmen demiryollarının geldiği durum ortada, hiçkimse demiryollarından memnun değil. Demiryolları maliyet ve emniyet bakımından daha avantajlı. Buna rağmen karayollarına yüklenilmesine hainlik diyesim geliyor. Karayollarının bu duruma getirilmesi kabul edilebilir değil. Ülkenin kamyon filosu 400 bin ve bu bütün Avrupa’nın iki katı” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT