BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Geç yaşlanın sağlıklı kalın!

Geç yaşlanın sağlıklı kalın!

Yaşlandığınızı kanserden, alzheimerden, kalp krizinden, felçten ve kırışan cildinizden değil de sadece aile albümünden görmek istiyorsanız uzmanların tavsiyelerini okuyun



İSTANBUL- ABD'de Cornell Üniversitesi Weill Tıp Fakültesi öğretim görevlilerinden Prof. Dr. Isadore Rosenfeld, "Zamanı Yavaşlatmanın İspat Edilmiş Yolları" adlı kitabında başarılı yaşlanmanın sırlarını açıkladı. Alzheimer'in önüne geçmekten, kanserden korunmaya, egzersiz yapmaktan cildin genç kalmasına kadar birçok konuda tavsiyelerde bulunan Prof. Dr. Rosenfeld, başlıca yaşlılık problemlerini ve çarelerini de yazdı. Prof. Dr. Rosenfeld'ın verdiği bilgilere göre en çok rastlanan yaşlılık problemleri ve çarelerine uygun beslenme şekilleri şöyle: Kanserden korunmak için * Kesinlikli sigara içmeyin. Günde bir paket sigara içen kişide kanser riski içmeyenlere göre 10 kat daha fazla. * Günde iki porsiyon meyve, üç porsiyon sebze yemeye çalışın. Soyalı ürünleri bol tüketin. * Yağlı yiyecekleri unutun. Bol yağlı gıdalar meme, rahim ve prostat kanserine sebep oluyor. Yumurta, yağlı et, mayonez, kızartmalar, yağlı salata sosları, tereyağı tüketmekten kaçının. * Güneş ve solaryum gibi radyasyondan kansere yol açan etkenlerden kaçının. Kalp-damar sağlığınız için * Kolesterolünüzü düşürmek için kırmızı et, sucuk, hamburger, her türlü katı yağı, karaciğer, böbrek gibi sakatatlardan uzak durun. * Yumurtanın akını tercih edin. Yaptığınız hamur işlerinde de yumurtanın akını kullanın. * Sütü az yağlı için. Tatlıların çoğuna veda edin. Yağsız sütten yapılmış peynir ve dondurma yeyin. Cildiniz genç kalsın diyorsanız * Sat 11.00 ile 15.00 arasında doğrudan güneş ışığına maruz kalmayın. Bu saatte dışarı çıkmak istiyorsanız muhakkak açık elbiseler kullanın. Solaryuma gitmeyin. * Cildiniz kuruysa günde birden çok duş almayın. Kahve ile baharatlı içecekleri tüketmekten kaçının. Aşırı egzersizi unutun. Alzheimer kâbusunuz olmasın! * Sürekli zihinsel ve bedensel egzersiz yapın. Zira düzenli egzersiz beyne giden kan akımını artırıp dokuları Alzheimer'a dirençli kılan besinleri sağlar. * Olabildiğince az hayvansal yağ tüketin. Uskumru, ton balığı, sardalya Alzheimer'ın önüne geçen gıdalardır. Sigarayı bırakın. Zira sigara Alzheimer riskini ikiye katlıyor. Yatar yatmaz uyuyun * Uykunuz gelmeden yatmayın. Hergün aynı saatte uyumaya çalışın. * Yatak odanızı diğer odalardan daha serin tutun. * Yatmadan evvel sigara, çay, kahve, soda içmeyin, çikolata yemeyin. Felçten korkmayın * Meyve ve sebze ile haftada en az bir kere balık yiyin. Tahıldan zengin diyetle beslenin. * Soğan, sarımsak kanı sulandırır, ıspanak hem felç hem de kalp krizi riskini azaltır. * Kızartmanın yerine haşlanmış ve fırında yapılmış yiyecekleri tercih edin.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT