BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘İhracatçı arı gibi’

‘İhracatçı arı gibi’

Türk modacıların ve markalarının “dünyada artık ben de varım” dediğini belirten Kürşad Tüzmen, ihracatçıların bunları satabilmek için dur durak bilmeden çalıştığını söyledi.



ANKARA - Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Türk ihracatçılarının, dünyanın her yerinde ‘’arı gibi’’ çalıştığını söyledi. Değerli YTL’nin sıkıntılara rağmen, ihracatçıların ‘’canını dişine takarak’’, imkanları zorladığını belirten Kürşad Tüzmen, ‘’Yılın 3 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 civarında bir ihracat artışı gerçekleştirmeyi başardılar. İhracatçılarımız bunu başarmak için arı gibi çalışıyor, dünyanın her yerini dolaşıyor, pazar arıyor, yeni pazarlar buluyor. Havadaki her uçakta bir Türk ihracatçısına rastlamak mümkündür. İşte bu ihracat artışının arkasındaki sır budur’’ dedi. Moda ve marka desteği Moda ve marka ile ihracatta yaşanan sıkıntıları aşmaya çalıştıklarını anlatan Tüzmen, ‘’Biz 2005 yılı başında dünyada tekstil kotalarının kalkacağı için yaşanacak rekabet sebebiyle çalışmalarımızı çok önceden başlattık. Bunun bir sonucu olarak sıkıntımız belli bir oranda hafifledi. Biz, sıkıntıyı aşmak için moda markaya önem veriyoruz. Tekstil ve konfeksiyonda moda markayla ihracatımızı arttırmayı hedefliyoruz. Modacılarımız dünyanın moda merkezlerinde defileler yapıyorlar ve büyük beğeni kazanıyorlar. Bu defileler dünyanın birçok televizyonunda gösteriliyor, moda dergilerinde yer alıyor. Türk modacıları markaları artık (dünyada biz de varız) demeye başlamıştır” dedi. Sırada Bulgaristan ve Moğolistan var 11 Nisan’da Bulgaristan’a, mayıs ayında da Moğolistan’a iş adamlarını götüreceklerini kaydeden Tüzmen, bu tür gezilerle ihracatçıların karşılaştıkları problemleri çözmeye ve yeni müşteriler bulmalarına yardımcı olmaya çalıştıklarını ifade etti.
Kapat
KAPAT