BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Su’da doğal olmayan pazarda buharlaşacak!

‘Su’da doğal olmayan pazarda buharlaşacak!

Sağlık Bakanlığı ‘Su’ sektöründe AB standartlarını uygulamaya kalkınca pazarda kim doğal kim değil tartışması başladı. Sabancı’nın su markası Saka, ‘doğal mineralli su’ ruhsatı almak için Sağlık Bakanlığı’na müracaat yapan ilk şirket oldu.



> Mehmet Gel İSTANBUL-Türkiye su pazarı, AB standartlarıyla birlikte yeniden hareketlendi. Sağlık Bakanlığı’nın su sektöründe faaliyet gösteren şirketleri ‘doğal olanlar’ ve ‘kimyevi işlemle su üretenler’ olarak ikiye ayırması pazarı giderek kızıştıracağa benziyor. Avrupa’da kimyevi işlemle su üretimi yapan firmalar pazardan tek tek el çekerken, Türkiye’de iki yabancı içecek devine ait su markalarının halen yüzde 10 pazar payı bulunuyor. Bu firmaların ne kadar daha Türkiye pazarında kalacakları merak konusu olurken, Sabancı Holding, AB standartlarının öngördüğü şekilde Saka Su markasıyla doğal mineralli su üretimi yaptığını belirterek Sağlık Bakanlığı’na müracaat eden ilk şirket oldu. Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer, gıda sektöründe önümüzdeki 10 yılda muazzam değişiklikler olacağını ifade ederek, “Bazıları bu yarışta olacak, kimileri ise bu yarıştan çekilecek” diye konuştu. İlk müracaat Sabancı’dan Saka’nın AB mevzuatına uygun yeni su yönetmeliği çerçevesinde ‘’doğal mineralli su’’ ruhsatı alma yönündeki başvurusuna ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer, AB süreciyle birlikte Türkiye’de ciddi değişim geçiren gıda sektörüyle ilgili tüketicilerde ciddi bir bilinçlenme ve duyarlılık başladığını vurguladı. Dinçer, tarım ve gıdanın AB entegrasyonundan en fazla etkilenecek sektörler olacağını, kendilerinin de her adımı AB normlarına uygun atmaya çalıştıklarını ifade ederek, dünyanın en gelişmiş modern cihazlarıyla donatılan fabrikada üretilen Saka Su’yun Türkiye’nin ilk doğal mineralli suyu olması için hem Türkiye’nin hem de AB’nin yetkili mercilerine başvuru yaptıklarını bildirdi. GıdaSA İçecek Genel Müdürü Adnan Erem de Saka’nın damacanada İstanbul ve Trakya’da 100 bin aileye ulaşarak en çok satan iki markadan biri haline geldiğini, bu yıl iç pazarda sadece pet su alanından 10 milyon dolar ciro beklediklerini söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT