BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Güney bu yolu bekliyor

Güney bu yolu bekliyor

Kuzey ve Batıyı Çukurova ile Güneydoğu’ya bağlayan Pozantı-Çiftehan arasındaki otoyol tamamlanınca, şehir içini aratmayan yoğunluktaki trafik rahatlayacak.



ADANA- Adana’nın Pozantı ilçesi ve Niğde’nin Ulukışla ilçesi Çiftehan Beldesi arasında yapımına başlanan TEM Otoyolu tamamlandığında Güney bölgesinin trafiğindeki yoğunluk azalacak. Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü sorumluluk sahasında bulunan otoyolun gelecek yıl sonunda tamamlanmasının planlandığı bildirildi. Karayolları 5. Bölge Müdürü Mahmut Çelikcan, Türkiye’nin batısı ile kuzeyini, Çukurova ve Güneydoğu’ya bağlayan Pozantı-Çiftehan TEM Otoyolu inşaatının yüzde 40’ının tamamlandığını söyledi. Otoyol inşaatının, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Tekfen, Tubin ve Özdemir şirketlerinin oluşturduğu konsorsiyuma ihale edildiğini belirten Çelikcan, çalışmaların hızla sürdüğünü ifade etti. 8 viyadük var Çelikcan, Toroslar’daki trafik yoğunluğunun en fazla yaşandığı geçiş noktasında süren otoyol inşaatında 8 adet 2 bin 470 metre uzunluğunda viyadük bulunduğunu belirtirken, “16 kilometre uzunluğundaki otoyol inşaatında aynı zamanda 198 metre uzunluğunda 4 adet alt ve üst geçit, 411 metre uzunluğunda 6 adet alt geçit, 10 bin 383 metre uzunluğunda 10 adet istinat duvarı yapılacak” dedi. Yapılan çalışmalar kapsamında 3 milyon 800 bin metreküp yarma kazısı ile 3 milyon 100 bin metreküp dolgu gerçekleştirildiğini bildiren Çelikcan, şöyle konuştu: “Proje kapsamında 2004 yılında 75 milyon 60 bin 486 dolar, bu yıl ise 77 milyon 462 bin 647 dolar tutarında iş yapıldı. Bu yıl aynı zamanda 5 milyon 559 bin 566 dolar ödenek ayrıldı. Bölgedeki trafik akışını büyük oranda rahatlatacak olan projenin bitirilebilmesi için de, birinci keşif fiyatlarıyla 125 milyon dolara ihtiyacımız var. Otobanın devreye girmesiyle, özellikle ağır vasıta araçların yoğun olduğu ve şehir içi trafiği aratmayan bu yol önemli ölçüde rahatlayacak, trafik kazalarının oluşumu da büyük oranda önlenmiş olacak.”
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT