BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını dakika dakika buradan takip edebilirsiniz.
Anasayfa > Haber > AKÜDE yerli devrim / Otomobİl DünyasI

AKÜDE yerli devrim / Otomobİl DünyasI

Yüzde yüz yerli teknolojiyle üretilen Avantaj akü, jel yapısı sayesinde 12 ay rafta kalabiliyor ayrıca bir sene çalışmayan araçta bile tekrar marşa basıldığında görevini eksiksiz yapıyor.



> Ahmet Enes Demiray Çavuşoğlu Şirketler Grubu, 12 aylık raf ömrüne sahip, şarj yapmadan kullanılabilen ve asit içermeyen %100 yerli üretim olan jel aküyü (kuru akü) pazara sundu. “Avantaj” akünün, özellikle sarsıntılı iş makinaları için büyük avantaj sağlayacağını belirten Çavuşoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Çavuşoğlu şunları söyledi, “Asitsiz akü üzerinde iki yıldan beri çalışıyoruz. Gıda dağıtımında da faaliyet gösterdiğimiz için akünün denemelerini kendi araçlarımızın üzerinde yaptık. Sulu, asitli aküler, sarsıntılardan zarar gördüğü için çabuk deforme oluyor. Bizim ürettiğimiz asitsiz aküler ise, sarsıntılardan daha az etkilenerek, daha uzun ömürlü oluyor. 1 sene marşa devam Ayrıca konjektörü arızalı, fazla şarj olmuş araçlarda, sulu akülerin dafa fazla ısınmadan dolayı deforme olduğunu anlatan Mehmet Çavuşoğlu, şöyle devam etti: “Tüketici bu sefer yeni akü almak zorunda kalıyor. Ürettiğimiz akülerde ise böyle bir durumla karşılaşma riski az, ancak tüketicimiz bu problemle karşılaştığında yetkili servisimiz 2 kez ücretsiz olarak ilgileniyor ve tekrar şarj ediyor. Asitli akünün bulunduğu bir araç bir ay boyunca park halinde beklediği taktirde start yapamaz. Bizim ürettiğimiz aküde ise, sadece raf ömrü 12 ay. 12 ay sonunda aküyü aracınıza takıp, şarj etmeden kullanabilirsiniz.” Avantaj Akü’lerin, -30 dereceye kadar takviye olmadan aracı çalıştırabildiğini ifade eden Mehmet Çavuşoğlu, “Kimi çiftçilerimiz akülerine battaniye sararak, traktörlerini çalıştırıyor. Bu akü onlara da büyük kolaylık sağlayacak. Artık Avrupada bile asitli akünün geleceği tartışılıyor” dedi. ESKİ TEKNOLOJİ TARİH OLDU Artık akülerin, 20 yıl önceki gibi kapakları açılarak peteklerinin değiştirilemediğini ifade eden Mehmet Çavuşoğlu, “Ürettiğimiz jel aküde bozulma riski en aza indirildi. Elektrikçiye ihtiyaç duyulmadan marketten alındığı gibi araca monte edilebiliyor. Akülerimiz oksitlenme yapmadığı için de elektrik akımı kablolardan daha rahat geçiyor. Bu da aküden daha fazla verim almamızı sağlıyor” şeklinde konuştu. Mehmet Çavuşoğlu, Avantaj Akü için, bütün patent, tescil, TSE ve Sanayi Bakanlığı’na garanti belgesi müracaatlarını gerçekleştirdiklerini belirterek, ürünün çok yakın bir zamanda pazarda olacağını söyledi. Mercedes-Benz Türk’ten yeni inşaat kamyonları Mercedes-Benz Türk, Mart 2005’te pazara sunduğu 400 beygir gücündeki yeni 8x2 nakliye ve 6x2 römorklu kamyonlarından sonra yine Axor serisinden yeni ağır inşaat kamyonlarının yurtiçi lansmanını gerçekleştirdi. Axor 3340 K (6x4 ) modeli, 33 ton teknik aks kapasitesine sahipken 400 BG güç üreten bir motorla donatıldı. 16 vites şanzumana sahip olan araç, Türkiye’de 400 beygir gücünde üretilen ilk ve tek ağır inşaat kamyonu olma özelliğini taşıyor. Sadece Mercedes-Benz Türk Aksaray Fabrikası’nda üretilen yeni modeller, Türkiye pazarının yanı sıra başta Doğu Avrupa, Yakın ve Orta Doğu ülkeleri olmak üzere diğer birçok bölgeye ihraç edilecek.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 95852
    % 0.84
  • 4.6622
    % -1.32
  • 5.4311
    % -0.95
  • 6.1387
    % -0.65
  • 189.011
    % -1.03
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT