BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 19 gazeteye reklam verdi satışlarını yüzde 50 artırdı

19 gazeteye reklam verdi satışlarını yüzde 50 artırdı

Basın Reklam Platformu ile, reklamların etkisini araştırmak için 6 hafta boyunca gazetelerde yayınladığı Kalbim Benecol’ün satışları yüzde 50 arttı



Her yıl World Association of Newspapers (WAN) tarafından düzenlenen ve 2009’da Barcelona’da 19.’su yapılan Dünya Gazete Reklamı Konferansı’nda, bu defa Türkiye’de gazete reklamlarının satışa etkisinin yer aldığı bir vaka çalışması sunuldu. Türkiye’deki 22 günlük gazetenin reklam grup başkanlarının bir araya gelerek oluşturdukları Basın Reklam Platformu, yaz 2008’de Kalbim Benecol ile gazete reklamlarının etkisini ortaya koyacak nitelikte bir vaka çalışması gerçekleştirmişti. Bu çalışmasının sonuçları, Platformun danışmanı Prof. Dr. Nükhet Vardar tarafından WAN’ın Barcelona toplantısında sunuldu ve büyük ilgi gördü. Gazete reklamlarının etkisini ayrıştırabilmek için kontrollü bir test ortamı oluşturuldu ve 19 günlük gazetenin yer aldığı bu kampanyada 6 hafta süresince, Kalbim Benecol’ün sadece gazete reklamları yayımlandı. Kampanya öncesi ve sonrası sayısal veriler değerlendirildiğinde ise, Kalbim Benecol’ün fabrika çıkış satışlarının yüzde 50 oranında, tüketici satışlarının ise yüzde 32 oranında arttığı görüldü. Ayrıca bu pazar başarısı, herhangi bir şekilde perakende penetrasyonu artırılmadan gerçekleştirildi. Bunun ötesinde toplam Kalbim Benecol pazar payı yüzde 81’den yüzde 84’e yükseldi. Kolestrol düşürücü ürün kullanımı yüzde 13’den yüzde 20’ye çıktı. Tüketicilerin “Kalbim Benecol’u duydunuz mu?” sorusuna verdikleri cevaplar yüzde 10 artarak, yüzde 70’den 77’ye yükseldi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT