BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Krizde reklam verdi meyveyi bu yıl alacak

Krizde reklam verdi meyveyi bu yıl alacak

Küçük bir atölyeden yola çıkarak bugün pek çok ülkeye ihracat yapan Arnica, 2009’daki reklam kampanyası sayesinde bu yıl yüzde 40 büyüme hedefliyor



DÜNYA BU SENE HAREKETLENECEK Bu sene sadece Türkiye’de değil dünyada da bir hareketlenme olacağını söyleyen Arnica Yönetim Kurulu Üyesi Serhan Akın, bunu ilk 6 ayda anladıklarını ve geçen seneye oranla ciroda yüzde 35’lik bir artışı şimdiden gözlediklerini belirtti. Akın, yurt içi pazarda özellikle blender, mini doğrayıcı, et kıyma makinesi gibi pratik mutfak ürünlerine talep olduğunu söyledi. > Tülay Dur İSTANBUL Kasımpaşa’da küçük bir atölyede elektrik motoru ve vantilatör üreterek işe başlayan ve bugün Arnica markasıyla pek çok ülkeye ihracat yapan Senur, kriz yılı 2009’da yaptığı reklam atılımıyla bu sene yüzde 40 büyüme hedefliyor. Pazar payı olarak küçük ev aletleri sektöründe ilk 5’in içerisinde olan Arnica, 2010’da ise yüzde 16 ile sektörde liderliği ele geçirdi. 2009’un zor bir yıl olduğunu ve her türlü fedakarlığı yaptıklarını söyleyen Arnica Yönetim Kurulu Üyesi Serhan Akın, “Kriz yılı bizi ihracat olarak çok etkiledi, çünkü Avrupa’da kriz Türkiye’ye göre çok daha çetin geçti. Özellikle Doğu Avrupa’daki müşterilerimiz mal alımını durdurdu. İç piyasada ise doğru stratejiler uygulayarak pazar payımızı yüzde 33 artırdık. Herkesin masrafından kesip işçi çıkardığı dönemde yatırımlarımıza devam ettik. Ciddi bir TV reklam kampanyası yaparak bu boşluktan istifade ettik ve pazar payımızı artırdık” diye konuştu. DÜNYAYA YAYILDI Hollandalı bir firmaya özel üretim elektrik süpürgesi de imal eden Senur’un, mutfak robotu modellerine ise Polonya, Rusya, Ukrayna gibi Doğu Avrupa ve Mısır, Ürdün, Suriye gibi Orta Doğu ülkelerinde yoğun talep olduğunu belirten Akın, “Aynı zamanda İran’da ülkenin dev firmalarından biri olan Pars Khazar’la birlikte Saya markası adı altında mutfak robotu, et kıyma makinesi ve ütü üretimi gerçekleştiriyoruz. Türkiye genelinde ise 200 adet toptancı bayimiz ile 35 bin noktada Arnica ürünleri satılıyor. 2010 yılında ciromuzda yüzde 40’lık bir artış bekliyoruz” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT