Nabi Avcı'dan okul yöneticileriyle ilgili açıklama

Nabi Avcı'dan okul yöneticileriyle ilgili açıklama

EĞİTİM Haberleri

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Artık öğretmenin rolü bilgiye nasıl ulaşılacağını öğretmektir" dedi.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, bilgi toplumunda öğretmenin temel rolünün, öğrenme ortamının merkezine öğrenciyi alarak bilgiye nasıl ulaşılacağını, bundan nasıl yararlanılacağını uygun ortamlar hazırlayarak öğretmek olduğunu söyledi. Avcı, Ankara'da "İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Dönem Sonu Mesleki Çalışmaları Kapsamında Uzaktan Eğitim Programı" çerçevesinde internet üzerinden öğretmenlere seslendi.


BİLGİNİN NEREDE KULLANILACAĞINI BİLEN İNSANLAR YETİŞTİRMELİYİZ
Avcı buradaki konuşmasında, "Büyük bir hızla çoğalan bilgi karşısında her şeyi değil, hangi bilgiye ihtiyaç duyulduğunda buna nerede, nasıl ulaşacağını bilen, seçici davranan insanlar yetiştirmemiz gerekiyor. Eğitim anlayışımız eğitim kurumlarında, öğrencilerde gözlenen ilgi ve yetenek farklılıklarına cevap veren, kendi içinde çeşitliliğe gidebilen esnek programlar uygulanmasını gerektiriyor" dedi.


OKUL YÖNETİCİLERİ ARTIK OKUL KOORDİNATÖRÜ OLMALI
Okul yöneticilerinin artık okul koordinatörü olmaları ve daha fazla sorumluluk almaları gerektiğini vurgulayan Avcı, "Hem bilginin eğitimsel değerinin farkında olmak hem de ona ulaşmada kendimizi olduğu kadar, öğrencilerimize ve çevremize de etkili bir rehberlik yapmak durumundayız. Bunun için Bakanlık olarak, bize düşen sorumluluk da öğretmenlerimizin, özellikle hizmet öncesi eğitim süreçlerinde bu özellikleri kazanmış olarak yetiştirilmelerini sağlamak ve hizmet içinde bu yeterliliklerini sürekli geliştirmelerini, iyileştirmelerini sağlayacak imkan ve fırsatları onların önüne koymak. Yöneticilik, otorite ve güç kullanmaktan daha çok öz disiplinle çalışmayı ve sorumluluk üstlenmeyi gerektirir" diye konuştu.
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin katıldığı ulusal ve uluslararası sınavların, öğrencilerin başarı düzeyinin düşüklüğünü ve okullar arasındaki başarı farklılıklarını ortaya koyduğunu ifade eden Avcı, kalıcı çözüm yolunun öğretmenlerin niteliklerini artırmasından geçtiğini vurguladı. Bu çerçevede uzaktan eğitim yaklaşımının bütün dünyada yaygın olarak kullanıldığını dile getiren Bakan Avcı, "İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Dönem Sonu Mesleki Çalışmaları Kapsamında Uzaktan Eğitim Programı" ile ilköğretim kademesinde görevli 460 bin öğretmenin dönem başı ve dönem sonu mesleki çalışma süreleri planlanarak, aynı program doğrultusunda mesleki gelişim eğitimi görmelerinin amaçlandığını kaydeden Avcı, bu çerçevede konu başlıklarının öğretmenlerle yapılan anketler ve bunların sonucunda ortaya çıkan ihtiyaç analizlerine göre belirlendiğini, sunumların uzman öğretmenlerce yapılacağını vurguladı.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...