BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vergi denetimi için 4500 personel alınacak

Vergi denetimi için 4500 personel alınacak

Gelir İdaresi Başkanlığı, etkin vergi denetimi için araç filosunu güçlendirecek, 3 bin gelir uzman yardımcısı ve bin 500 vergi denetmeni olmak üzere 4 bin 500 yeni personel alacak.



> Cenk Esen ANKARA Hükümet, daha sağlıklı vergi tahsilatı hedefiyle denetim kadrosu ve araç filosunu güçlendirecek. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) üyesi 33 ülke arasında 2009 yılında İsviçre, Lüksemburg ile birlikte vergi gelirleri düşmeyen Türkiye, tahsilatta vergi efsanelerine konu olan ABD’ye bile ders verdi. Yakalanan başarının sürekliliğini sağlamak üzere Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı, yeni yılda 3 bin gelir uzman yardımcısı ve bin 500 vergi denetmeni olmak üzere toplam 4 bin 500 yeni personel alacak. Halen idarede bin 206 gelir uzman yardımcısı ve bin 184 vergi denetmeni görev yapıyor. Ayrıca 2011 yılı içinde daha yaygın ve yoğun vergi denetimi amacıyla 15 adet minibüs ile 85 adet panel araç satın alınacak. Diğer taraftan fiziki altyapının yenilenmesine de odaklanan Gelir İdaresi, Ankara, İstanbul, İzmir, Balıkesir, Bursa, Çanakkale, Hakkari, Tekirdağ, Manisa ve Uşak’ta olmak üzere toplam 18 vergi dairesi müdürlüğü hizmet binası inşaatını tamamlayacak. OTOMASYONA GEÇTİ Öte yandan Gelir İdaresi Başkanlığı’nın teknolojik altyapısını güçlendirmek üzere 1998 yılında başlayan Vergi Dairesi Otomasyon Projesi, 2010 yılı içinde bütünüyle tamamlandı. Tam otomasyona geçen İdare için 2011 yılı, 12 yıllık projenin ilk meyvelerini toplama dönemi olacak.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT