BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Reklamın ekonomik işlevi

Reklamın ekonomik işlevi

Ülkemizde Reklamcılar Derneği (RD) ile Reklamcılar Vakfı (RV) pazarlama iletişiminin nitel ve nicel gelişimi için çalışır, ekonomik gelişmeler ve sektörel ihtiyaçların doğrultusunda projeler üretir. “Kreatiflik” ve “hesap verebilen reklam” iki vazgeçilmezidir.



Ülkemizde Reklamcılar Derneği (RD) ile Reklamcılar Vakfı (RV) pazarlama iletişiminin nitel ve nicel gelişimi için çalışır, ekonomik gelişmeler ve sektörel ihtiyaçların doğrultusunda projeler üretir. “Kreatiflik” ve “hesap verebilen reklam” iki vazgeçilmezidir. Kısaca RD, sektörü temsil eder, reklam yatırımının önemini vurgular, sektörel standartların gelişimi ve güçlenmesi için çalışır. RV ise nitelikli reklam üretimini destekleyen projeler üretir, bilgi ve deneyim paylaşımına aracılık eder. Bir ülkenin gerçek zenginliği markalarıdır. Pazarlama iletişimini yıllarca tutarlı olarak kullanmış ve pazarda birçok elle tutulur başarılar kazanmış markaları 2007’den günümüze “Türk Markaları” (TM) dizisinde buluşturan Prof. Dr. Nükhet Vardar’ın bu markalar öyküsüne 34 kurum konu olmuş. Türkiye’de doğmuş, güçlenmiş, öncü markalar yani ekonominin lokomotifi olan Türk markaları yeni çıkan 3. ciltte yer alıyor. Beko, Arzum, Duru, Efes Pilsen, Derimod, Artema, Dalin, Dardanel ve Uno bu yolda örnek olan son 9 markamız. TM’nin sunduğu yararlar ise; ekonomik-sanayi gelişim kronolojisinin ortaya konulmasına, iletişim sektörüne insan kaynağı yetiştiren eğitim kurumlarına, markaların performansı ve başarı öykülerinin kayda alınması ile reklam veren ve ajans arasındaki verimli iş ortaklığının vurgulanmasını sayabiliriz. Sektör yeni yıla hareketli bir giriş yaptı. 25 Şubat akşamı 8.’si gerçekleşen “Kırmızı Reklam Ödülleri” basında kreatifliğin kabına sığmadığını bir kez daha kanıtladı. Daha önceleri bir klasik olan “Kristal Elma” bünyesinde değerlendirilen basın ödülleri günümüzde bu dalda yapılan çarpıcı çalışmaların reklam veren tarafından da benimsendiğinin somut bir kanıtı oldu. Bütün reklam ajanslarının bir yıllık çalışmalarının karşılığını aldıkları bu tören sonunda ise Sertab Erener’in hem şarkıları hem de sahne performansı kırmızı geceye şıklık kattı. Sektörün Temel Eğitim Programı (STEP). RV’nin kurucu ve yönetim kurulu üyesi olarak gözlemlediğimde bugüne dek STEP’e 300’e yakın eğitim başlığında 7000’in üzerinde katılım sağlanmış ve vakfın markası olma başarısını göstermiştir. Amaç yeni nesil ile ustaları bir araya getirerek mesleki deneyim ve bilgi paylaşımını ortak bir sinerji ile yararlı hale getirmek. 8-31 Mart arasında “Beş Güncel Başlıkta Pazarlama İletişimi”ni konu alan sunumlar The European Association of Communications Agencies (EACA) desteği ile gerçekleşmektedir. İlgilenen okurlarımız ‘www.rv.org.tr’den detaylı bilgi alabilirler. Bir öncü üstadı daha andık... Mengü Ertel Türk Grafik ve Afiş Sanatında İhap Hulusi Görey’le başlayan ilk kurumsallaşma çalışmalarının mihenk taşı. Mengü Ertel deyince; hafızalarımıza yerleşmiş birçok tiyatro ve filmin afişini, kitap kapaklarını, kimi firmaların logolarını tasarlayan sanatçı. 2000 yılında aramızdan ayrılan Ertel’in çalışmaları “Bir Usta Bir Dünya: Mengü Ertel-Tepe Tepe Kullanıyorum Hülyalarımı” sergisiyle 4 Mart-23 Nisan tarihleri arasında Yapı Kredi Kültür Merkezi’nde sizleri bekliyor. Ailesi bir vasiyet niteliğindeki bu sergiyi gerçekleştirmenin onurunu yaşıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT