BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yerli oto 10 bin dolar olsun herkes rahat alsın

Yerli oto 10 bin dolar olsun herkes rahat alsın

Türkiye’de kişi başına düşen milli gelirin 10 bin dolar olduğunu hatırlatan ODD Başkanı Bayraktar, “Yerli oto fiyatı bu olsun ki herkes rahatça alsın. Bu segment açılırsa her tür yatırım gelir” dedi.



Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Başkanı Mustafa Bayraktar, Türkiye’de 10 bin dolar seviyesinde otomobil segmentinin olması gerektiğini söyledi. Otomobil fiyatlarının vergiden dolayı yüksek olduğunu, bundan dolayı ‘otomobil rüyası’ göremeyen birçok insan bulunduğunu dile getiren Bayraktar, “Türkiye’de kişi başına düşen milli gelir 10 bin dolar. Türkiye’de 10 bin dolara araba olmalı ki vatandaş rahatça alsın. Bu segmenti açarsan, bu segmentte büyüme olur ve her türlü yatırım da gelir” dedi. Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD) ‘yerli oto raporu’na ilişkin görüşünü açıklarken, “Bunun sonunda un gelir, şeker gelir, ortaya nasıl bir helva çıkar? Çıkmaz mı? Bunu zamanla göreceğiz” dedi. Bayraktar, “Ortam sağlandığı, sektör belli bir büyüklüğe geldiği sürece Türkiye’de her türlü yatırım olur, her türlü marka çıkar, yerlisi de yabancısı da her şey olur. Türkiye’deki vergi seviyesi otomobil fiyatlarını zaten yukarıda tutuyor. Bu vergiler zaten bu kadar yukarıdayken, yerli otomobilin fiyatı 20 bin olmuş, 30 bin olmuş ne fark eder?” diye konuştu. Bayraktar, geçen hafta OSD’nin Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na sunduğu, ardından Başbakan’a takdim edilecek ‘yerli oto’ raporuna ilişkin olarak da “Fikirler havada uçuşuyor. O kadar çok şey söyleniyor ki... Bu sektörümüzün gelişmesi için birer adımdır” diye konuştu. DÖVİZ, FİYATI ÇOK ARTIRMAYACAK ODD Başkanı Mustafa Bayraktar, döviz kurlarındaki artışın fiyatlara yüzde 10’lar civarında yansıdığını, daha fazla artış olmaması için çalışma yapıldığını söyledi. Satış ve iletişimi harekete geçirecekler Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) ilk defa geçen yıl düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri” için geri sayım başladı. Yılın en başarılı marka ve iletişim kampanyalarının belirleneceği ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2011 Gladyatörleri, 9 Ocak 2012 gecesi düzenlenen final gecesinde açıklanacak. Bu yıl ilk defa ‘Yılın Basın Lansmanı’ ödülünü, otomotiv medyasının temsilcileri belirleyecek. Alanında en çok satılan araçlar, gazete, dergi ve televizyonda en iyi iletişim projeleri değerlendirmeye tabi tutulacak. ODD Başkanı Bayraktar, bu yıl sosyal medyaya da büyük önem verdiklerini belirterek, “Üretici, tüketici ve medya işbirliğiyle yakaladığımız sinerji, otomotiv sektöründeki olumlu hareketliliğe güçlü bir ivme kazandıracaktır” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT