BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dünyanın yeni
Çin’i Türkiye

Dünyanın yeni
Çin’i Türkiye

Türkiye son dönemde birçok sektörde üretim atağına kalkarken adeta dünyanın yeni Çin’i oldu.



> Mustafa Sezer İSTANBUL Bir zamanlar sadece tarım ürünleri dışında hiçbir üretim yeteneği olmayan ve iğneden ipliğe her şeyi dışarıdan satın alan Türkiye son yıllarda dünyanın sayılı üreticilerinden birisi haline geldi. Türkiye, otomotivden, beyaz eşyaya, hazır giyimden seramiğe kadar çok sektörde üretim üssü olmayı başardı. Gelinen noktada Avrupa’da her iki kişiden biri Türk televizyonunu, her kişiden biri de Türk yapımı beyaz eşyayı kullanıyor. Türkiye, mücevherat üretimi, seramik ve çelikte dünya üçüncüsü olurken, yine dünyadaki her bin aracın 17s’i Türkiye’den yola çıkıyor . Avrupa’da her 100 kişiden biri Türk iç giyimi, dünyadaki bin kişiden 4’ü Türk giysisi kullanıyor. Diğer bazı sektörlerde ise durum şöyle; “Otobüste Avrupa’nın en büyük üreticisi, çimento ve iklimlendirme sektöründe bölge birincisi, mermerde dünyada beşincisi.” Öte yandan, en çok gemi siparişi alan 5. ülke olan Türkiye, Esprit, Hugo Boss, Adidas, H&M, Zara, Marks&Spencer, Massimo Dutti, Aldi, Tchibo gibi ünlü markaların sahibi perakende devleri için en büyük üretim üssü oldu. Türkiye ev tekstilinde ise gerek üretimde gerekse ihracatta dünyanın dördüncüsü durumda. Makine üretiminde Avrupa’nın 6. büyük üreticisi olmayı başaran ülkemiz, ayakkabı üretiminde Avrupa ikincisi olurken, plastikte Avrupa beşincisi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT