Okul korkusu yaşayan çocuğa nasıl davranılmalı

Okul korkusu yaşayan çocuğa nasıl davranılmalı

EĞİTİM Haberleri

Tüm gün okula dönmek bunaltıcı oluyorsa çocuğun okulda kalma süresini giderek artırılacak bir program yapılmalıdır.

Tüm gün okula dönmek bunaltıcı oluyorsa çocuğun okulda kalma süresini giderek artırılacak bir program yapılmalıdır. Okula yeni başlayan çocuklarda görülebilen "okul reddi" durumunda, nbsp; çocuğun teşvik edilerek cesaretlendirilmesi, çabalarının övülmesi ve nbsp; ödüllendirilmesi öneriliyor. Gazi Üniversitesi (GÜ) Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Elvan İşeri, ayrılık kaygısının belirli derecesinin, çocuğun normal gelişiminin beklenen bir parçası olduğunu söyledi. Okula nbsp; yeni başlayan çocuklarda ayrılık kaygısının görülmesinin de belli nbsp; seviyeye kadar normal karşılanması gerektiğine işaret eden İşeri, 3 nbsp; yaşındaki çocukların çoğunun, ayrılmanın geçici olduğunu anlayabilecek nbsp; bilişsel kapasiteyi kazandığını, yokluğunda annesine ait iç imajını nbsp; koruyabildiğini anlattı. Bu nedenle 3-5 yaşları arasında nbsp; ayrılık kaygısının azaldığının altını çizen İşeri, "Ayrılık kaygısı nbsp; bozukluğu olan çocuklardaki tepkiler okul reddi, ayrılma durumunda nbsp; sıkıntı ve korku, ayrılma sezildiğinde mide ağrısı, başağrısı gibi nbsp; yineleyen bedensel belirtiler ve ayrılmaya yönelik kabuslar şeklinde nbsp; olabilir" diye konuştu. İşeri, 12 yaş altındaki çocuklarda en nbsp; yaygın görülen kaygı bozukluğunun, ayrılık kaygısı bozukluğu olduğuna nbsp; dikkati çekerek, yaşla azalan budurumun en fazla 7-8 yaşlarında nbsp; hissedildiğini anlattı. İşeri, "Ayrılık kaygısının yaygınlığı, okul çağı nbsp; çocuklarında yüzde 4, tüm ergenlerde yüzde 1,6 olarak bildirilmektedir" nbsp; dedi.
'İLAÇ TEDAVİSİ EKLENEBİLİR'
"Ayrılma nbsp; kaygısı bozukluğunda, okul reddi sıktır" diyen İşeri, bunun davranım nbsp; bozukluğuna bağlı okul reddinden ayırt edilmesi gerektiğini vurguladı. nbsp; İşeri, "Ayrılık kaygısı bozukluğunda çocuk okuldan eve dönmek için nbsp; kaçarken, diğer gruptaki çocuklar ailenin bilgisi dışında akranlarıyla nbsp; gezmektedirler" ifadesini kullandı. Bu sorunu yaşayan nbsp; çocuklar için çocuk, aile, okul ve arkadaş çevresini içine alan kapsamlı nbsp; bir tedavi planı gerektiğini ifade eden İşeri, "Çocuk okula devam nbsp; etmesi konusunda cesaretlendirilmeli, teşvik edilmelidir. Çocuğun nbsp; katkıları övülmeli ve ödüllendirilmelidir. Fakat tüm gün okula dönmek nbsp; bunaltıcı oluyorsa çocuğun okulda kalma süresini giderek artırılacak bir nbsp; program yapılmalıdır. Destekleyici ve davranışsal yöntemlerin yeterli nbsp; olmadığı durumlarda ilaç tedavisi eklenebilir" bilgisini verdi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...