Bugüne kadar hep çocukların gelişimi ve eğitimiyle anılan “oynayarak öğrenme” metodu bu defa öğretmenlerin yetiştirilmesine yönelik kullanılacak. TÜBİTAK’ın FATİH Projesi kapsamında, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının karma gerçeklik ve teknolojilerine dayalı eğitimi amacıyla bir proje, desteklenmeye değer bulundu. Bu kapsamda, ODTÜ ve Siirt Üniversitesinin akademik desteğiyle Ar-Ge faaliyetlerini ODTÜ Teknokent Bölgesi’nde sürdüren Simsoft Bilgisayar Teknolojileri tarafından KARMA Gerçeklik Teknolojisi ile Eğitmenlerin Eğitilmesi Projesi hayata geçirildi. Proje ile öğretmen adayları yetiştirilmesi ve halen görevde olan öğretmenlerin bu sürece kolaylıkla uyum göstermesinin sağlanması hedefleniyor. KARMA ile öğretmenler, 3 boyutlu sanal teknoloji sınıflarında öğrenci modelleriyle günlük hayatta olduğu gibi iletişime geçiyor, eğitsel süreçleri pratik etme imkanına sahip oluyor. Uygulamada, öğretmenlerin oyun süresince performansları puanlanıyor. KARMA’yı dünyadaki sınırlı benzerlerinden ayıran birtakım özellikler bulunuyor. Uygulamada, öğretmenler, yapay zekâ metoduyla modellenen öğrencilerle iletişim kuruyor. Bu iletişimin içeriği öğrenci davranışları ve teknoloji sınıflarına özel istenmeyen davranışların modellenerek uygulamaya entegre edilmesiyle zenginleştirildi. KARMA’yı benzerlerinden ayıran bir diğer özellik de ağa bağlı öğretmenlerin otomatik olarak öğretmen veya öğrenci olarak atanacağı çok kullanıcılı oyun ortamı sunması... AA