Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) öncülüğünde Ekonomi Bakanlığı himayesi ve Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkıları ile hazırlanan, Hükümet’in programına alarak desteklediği Türkiye’nin yeni markası ‘Turkey Discover the Potential’ (Türkiye’nin gücünü keşfet) için hem yurt içinde hem de yurt dışında tanıtım atağı başlatıldı. Başbakan Ahmet Davutoğlu, Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş, Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Volkan Bozkır, Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve iş dünyası temsilcilerinin katılımıyla Çırağan Sarayı’nda dün gerçekleşen tanıtımda ‘Türkiye Markası’nın Türkiye’nin kanaat liderlerinden başlanarak önce ülke insanına tanıtımı amaçlanıyor. Ayrıca gelecek haftadan itibaren bazı şirketler Türkiye’nin yeni markasıyla kendi ürün ve markalarını birleştiren reklam kampanyaları yapacaklar. Kampanyaya TRT, Doğuş, Doğan, Turkuaz, Ciner, Türk Medya, Yeni Şafak, Fox, Cumhuriyet Medya Grupları ve Türk Hava Yolları ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi de destek verecek. Yurt dışı kampanyalarında ise 2016 yılından itibaren Türkiye’nin hikâyesini anlatan içerikler oluşturulacak, inovatif, yeni nesil, interaktif bir iletişim politikası izlenecek.
MUHALEFETE ‘VİZE’ ÇAĞRISI
Tanıtım toplantısında konuşan Başbakan Ahmet Davutoğlu, Türkiye’nin gücünü keşfettiğini belirterek, “Başarılar arttıkça öz güvenimiz tazeledikçe daha etkin bir küresel aktör haline geldik” dedi. Başbakan, gelecek yıl ekim ayında Türk vatandaşları için vize serbestisinin sağlanabilmesi amacıyla çok sayıda yasal düzenlemeyi Meclis’e sevk edeceklerini de ifade etti. Davutoğlu, önümüzdeki hafta görüşmeyi planladığı muhalefet liderlerinden yasaları bir an önce çıkarmaları için destek vermelerini istedi.
27 ÜLKEYE ÖZEL TEŞVİK
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Bağımsız Devletler Topluluğu’ndaki 8 ülkeden turist getiren acentalar için uyguladıkları finansman desteğini de 27 ülkeye çıkardıklarını açıkladı.