AA muhabirinin, Tüketiciler Birliği yetkililerinden aldığı bilgiye göre, vatandaşların son yıllarda tüketici hakları konusunda bilinçlenmesine karşılık, 2015'te bir önceki yıla göre başvuru sayısında düşüş gerçekleşti.

Buna göre, 2014'te ülke genelindeki Tüketici Hakem Heyetlerine 2 milyon 201 bin 660 şikayet yapılırken, bunların yüzde 90'ı bankacılık işlemleriyle ilgili sıkıntılardan kaynaklandı. Geçen yıl ise başvuru sayısı 2 milyon 100 bin 88'e geriledi. Bu başvuruların da yüzde 82'si de yine bankacılık işlemlerinden oluştu.

"Alacakları için başvurmayan tüketici çok"

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, Türkiye çapında bir önceki yıla göre başvuru sayısında yaşanan düşüşün, BDDK’nın 3 Ekim 2014'te yürürlüğe koyduğu "finansal tüketicilerden alınacak ücretlere" ilişkin yönetmelikten kaynaklandığını kaydetti.

Şahin, yönetmelikle, geriye dönük 10 senelik dosya, kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti, ipotek, ipotek fek ve ekspertiz ücretlerine itiraz edebildiğini belirterek, "Ancak, tüketiciler bu tarihten sonrası için başvuru yapamadılar. Dolayısıyla önceki senelerdeki şikayet sayısına göre bir azalma oldu. Buna rağmen hala geriye dönük 10 senelik alacakları için başvurmayan tüketici sayısı da azımsanmayacak kadar çok" dedi.

Bu durumun başka nedenlerinin de bulunduğunu anlatan Şahin, "Hakem heyetlerindeki görevlilerin başvuru almamak için azami gayret sarf etmesi de bu sonuca etki etmiştir. Bu durum, haksızlık ve yanlışlıklarda bir azalma olarak okunmamalıdır. Bazı Hakem heyetleri bir çok müracaatı, 'Bu konu henüz netleşmedi. Bakanlıktan yazı bekliyoruz. Yargıtay bugün yarın karar verecek. Eğer karşı taraf itiraz ederse bir de avukatlık ücreti ödersiniz' gibi sözlerle tüketiciyi kapıdan geri çevirmektedirler" diye konuştu.