Kazaya neden olan otobüs şoförü Erol Ayaz, dün Ankara Adliyesi'nde önce savcıya ifade verdi, ardından hâkim karşısına çıktı. 8 yıldır EGO'da çalıştığını belirten Ayaz, ifadesinde şunları söyledi: 


ŞOKA GİRDİM, HATIRLAMIYORUM
“Önümde maddi hasarlı kaza vardı. Araç çalışır haldeydi, el frenini çektim. Vitesi boşa getirip getirmediğimi hatırlamıyorum. Araçtan inip kaza yerine geldim. Yolculara isteyenin inebileceğini söyledim, indiler. Arkamdaki şoförler kornaya basıp, 'Biraz öne al, sağa ya da geri dönebiliriz' dediler. El frenini indirdim. Biraz gaza dokundum. Araç yavaş hareket edeceğine hızlandı. Frene bastım, tutmadı. Önümdeki otobüse vurmamak için direksiyonu sağa kırdım. Hâkimiyeti kaybettim, otobüs kaldırıma çıktı. Israrla ayak frenine bastım, durmadı. Heyecanlandım, el frenini çekemedim, unuttum. İnsanlar kaçışıyordu, onlara çarpıyordum. Şoka girdim. Yaptıklarımı hatırlamıyorum.”


SAVCI SİGARAYI SORDU
Soruşturmayı yürüten Savcı Mustafa Bilgili ise Ayaz'a incelenen araç kamerasına ait görüntüleri sordu. Bilgili yolcuları indirdikten sonra sigara yaktığını ve sakin göründüğünü hatırlatınca, Ayaz “Şu an hatırlamıyorum. Şoktaydım. Otobüsten indikten sonra ne yaptığımı hatırlamıyorum. Daha sonra EGO amiri aradı, telefonu açtım, olayı anlattım. Onlarla birlikte polise teslim oldum. Pişmanım” dedi.


HER BİR KİŞİ İÇİN 15 YIL
Şoför Ayaz, “birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek” suçundan mahkemeye sevk edildi. Tutuklanan Ayaz, ölen her kişi için ayrı ayrı 2 yıldan 15 yıla kadar hapis istemiyle yargılanacak.


ŞOFÖR EĞİTMENİNDEN ÇARPICI TESPİTLER 


'Kazanın sebebi, yüzde 99 fren yerine gaza basması'


Ankara'da 12 kişinin ölümüne neden olan EGO şoförü, otomatik gaz sisteminin devreye girdiğini ve frenin kilitlendiğini savundu. Türkiye'nin önde gelen otobüs üreticilerinden birinde yönetici olarak çalışan ve belediye şoförlerine eğitim de veren bir uzman, kazayı Habertürk için analiz etti. “Kabataş kazasının aynısı” diyen uzmanın tespitleri özetle şöyle:


“İfadede freni bırakınca aracın kendiliğinden hareket ettiği söyleniyor. Böyle bir fırlama, ancak saatte 2-3 kilometre hız yapar.. Bu da yürüme hızıdır. Ben yurtdışında da görev yaptım. Bu tür kazaları orada da inceledim. Şoförler hep 'Araba kendiliğinden gazlandı' der. Asla böyle şey olmaz. 30 yıllık şoför bile gaz ve freni karıştırır. Aracın freni patlasa bile freni boşaldığı için o kadar ağır hareket eder ki yayaları itemez, kaldırıma çıkamaz. Şoförler panikledikleri anda fren yerine gaza basıyorlar. Hiçbir araba kendi kendine gaz yemez. Yüzde 99, şoför panikle fren yerine gaza bastı.”