40.000 Reklamveren...

A -
A +
Günlük yaşantımızın bir parçası olarak karşımıza çıkan reklamlar, günümüzde hedef kitleleri etkileyen ve satın alma davranışında bulunmak için bizleri tetikleyen bir iletişim biçimi. Bu sürecin hemen hemen her anında bizi kuşatan reklamlardan kaçmak mümkün değil. Karşılaştığımız her reklam, kişisel ya da toplumsal algılarımıza hitap ederek bizlere birçok şey anlatmaktadır. Yazılı ya da görsel her reklam ifade ettiği ürün ve hizmetlerden çok daha fazla anlam içermekte olup hedef kitlelere daha derin mesajlar göndermektedir. İşte bu nedenle de reklam dili çözümlenerek gerçekte ne anlattıkları da bir şekilde değerlendirilip ödüllendirilmelidir.
Reklam dünyasının Oscar'ı kabul edilen Kristal Elma ödülleri bu sene 25. Yılında. Farklı bir konseptle çeyrek asırlık süreci geride bırakacak. Etkinlik 4 günlük bir reklam festivaline dönüşüyor. Dünyanın birçok reklam gurusu ve global reklam verenlerin üst düzey yöneticilerinin konuşmacı olacağı, birçok bölgesel reklam derneklerinin de katılımıyla bu etkinliğe "Kreatifliğin Davos'u" diyebiliriz. Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner ve Reklamcılık Vakfı Başkanı Haluk Sicimoğlu ile birlikte her Cuma Bloomberg HT'de 13.30'da canlı yayınlanan "Reklamarkası" programımda konuklarımdı. RD başkanı; "Türkiye'yi reklamcılığın çekim merkezi haline getirmeyi amaçlıyoruz, yarışmayı artık tek gecelik bir ödül töreni formatından çıkarıp, festivale dönüştürüyoruz" dedi. Her yıl haziran ayında gerçekleşen Kristal Elma bu yıl Cannes festivaliyle çakışmaması için 25-28 Eylül tarihleri arasında Santral İstanbul'da olacak. Bu sene uzun bir zamandır sektörün dışında daha çok gündeme gelen Ali Taran ise jüri başkanı oluyor. 
Günümüzde reklam sektörü kreatif ajanslardan, outdoordan, mecraya, reklam vereninden, dijitaline tüm tarafları ile 3.5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan bir ekosistem. Bunu 2015'te en az 5 milyar dolarlık bir sektör büyüklüğü olarak hedef alındığını da dile getiren başkan hedefi büyütmüş oldu.

23 Nisan'da umut ve mutluluk
Bir çoğumuz onlarla büyüdük. Evet onların başında Walt Disney kahramanları geliyor bunların en önemlisi de hiç kuşkusuz Mickey Mouse'dur. İşte onun başrolde olduğu bir sosyal sorumluluk projesi bu anlamlı güne damgasını vurdu. 20-23 Nisan tarihlerinde Forum İstanbul'da gerçekleşen, "Bir Dilek Tut Türkiye Derneği", The Disney Company ve Forum İstanbul'un "Mickey'in Hayal Gücü Atölyesi" konsept ismiyle oldu. 23 Nisan'da dev bir platformda binlerce çocuk ve aileleriyle birlikte 3 bin Mickey'i dilediklerince boyadı. Bunların içinde Nasrettin Hoca'dan, Fenerbahçeli Alex'e, Ajda Pekkan'dan Valide Sultan figürüne kadar birçok renkli simaların formlarını verdiler. Bu kapsamda 4 dilek kategorisi vardı; gitmek, tanışmak, biri olmak ve sahip olmak. Çocuklarda bu kapsamda nereye gitmek istediklerini, kiminle tanışmak istediklerini, ne olmak istediklerini ya da neye sahip olmak istediklerini yorumladılar.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.