Rekor katılım

A -
A +

Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği'nin; Effie Worldwide Inc. iş birliğiyle düzenlediği 5. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'nın ödül töreni, markaları ve pazarlama iletişimi dünyasından seçkin isimleri, bu ayın başında Four Seasons Bosphorus Otel'inde buluşturdu. Törende ilk olarak global ajanslarda Medina Turgul/DDB, bağımsız ajanslarda da Rabarba uluslararası arenada ilk sıralara girerek Türk reklam sektörünü başarıyla temsil ettiler tebrikler... Törenin başı olduğundan kaçıranlara, Jefi Medina ajansı adına aldığı ödülünden sonra yaptığı konuşmasında "bu Effie de ismini benim ismimden esinlenmiş sanırım.." diyerek yaptığı ince espriye laf aramızda bayıldım.. :)

215 başvuruyla katılım rekoru kırılan yarışmada; en fazla başvuru yapılan kategoriler arasında bulunan Bilgi Teknolojileri kategorisinde 19, Dijital Uygulamalar kategorisinde 18, Tatlı-Tuzlu kategorisinde 18, İçecek kategorisinde 19, Lansmanda Başarı kategorisinde 14 ve Banka-Sigorta-Finansal Hizmetler kategorisinde 13 kampanya, Effie Ödülleri'ni kazanmak için yarıştı.
Bu yıl 5.'si düzenlenen Effie Türkiye'nin sponsorluğunu Eti, Şekerbank, Turkcell, Vivaki ve ThinkNero üstlendiler. Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura yaptığı açılış konuşmasında, Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması'na katılımın çığ gibi arttığını ve Effie'nin yarışmaların altın standardı olarak addedildiğini belirtti. Reklamcılar Derneği ve 2013 EffieTürkiye Jüri Başkanı Alper Üner ise, ödül töreninde yaptığı konuşmada, Effie'nin dünyanın en zorlayıcı ve en kıymetli yarışmaları arasında bulunduğunu belirtti.
Effie'de finalist olmanın da çok önemli ve değerli olduğunu söyleyen Alper Üner, jüri değerlendirmelerinin gerekçeyle, tartışarak yapıldığını ve sonuçların belirlendiğini vurgulayarak, Effie Türkiye Jürisi olarak ön elemede 2 gün, toplam 19 saat; finalde 2 gün, toplam 27 saat kesintisiz ve titiz bir şekilde görev yapan tüm jüri üyelerine de teşekkür etti.
Yarışmada; Strateji %23.3, Yaratıcılık ve Büyük Fikir %23.3, Uygulama ve Hayata Geçirme %23.3, Sonuçlar da %30 oranında etkili oldu.
Yarışmaya sadece reklamveren ve kreatif ajans değil, dijital, doğrudan pazarlama, medya, PR ajansları da ana ajans olarak başvurdu.
İlk kez 2011 yılında küresel olarak başlatılan Effie Etkililik Endeksi (Effie Effectiveness Index) ile dünyanın dört bir yanında yarışa katılan ve dereceye giren ajans/firma ve profesyoneller sıralanarak; toplamda dünyanın en başarılı 25 ajansı/reklamvereni ve pazarlama yöneticileri de ortaya çıkmış oldu. Bundan sonra sırada 25. Kristal Elma var, bu kez farklı konseptiyle karşımıza çıkacak olan yarışmayı merakla bekliyoruz.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.