Sektörden iyi haberler...

A -
A +
Bu hafta iletişim sektöründeki göze çarpan bazı haberleri kısa kısa paylaşmak istedim. 2015'e kadar dünyada beklenen global reklam harcamalarına eklenecek miktar 73 milyar dolar. Bu rakamın yüzde 29'luk payı Amerika'nın. Yüzde 64'ü ise Çin, Arjantin, Endonezya ve Rusya'nın toplam payı...
IAA (Uluslararası Reklamcılık Derneği)'nin Türkiye bölümü 2. yönetim kurulu toplantısı gerçekleştirildi. IAA tüm reklam sektörü çalışanlarının uymasını önereceği bir evrensel ilkeler listesinin gerçekleştirilmesi için çalışacak ve aynı amaca yönelik diğer meslek ve iş örgütleri ile de?bu?konuda iş birliği yapacak.

Markalara gelince;
Beşiktaş JK ile Vodafone Türkiye, stadyum isim hakkı ve forma sponsorluğu için ön anlaşma imzaladı. Detayların açıklanmadığı ön anlaşma ile Beşiktaş ve Vodafone Türkiye, gelecek sezonlar ve Türk futbolu için önemli bir iş birliğinin ilk adımlarını attı.
Uludağ İçecek tarafından doğal maden suyunun kaynağının işletme ruhsatının alınışının 100. yıl etkinlikleri çerçevesinde düzenlenen etiket tasarım yarışmasının birincisi hazırladığı tasarımla Bora Mesut Palas oldu. Dereceye giren öğrencilerin etiket tasarımları, Yüzyılın Etiketi Uludağ Doğal Maden Suyu'nun sınırlı sayıda üretimi yapılacak ve özel kutularında tüketicilerle buluşacak.

Dijital dünyada ise;
Twitter ve WPP birlikte bir anlaşmaya imza attı. Reklam devi, Twitter verilerini medya ve analiz programlarına dahil edecek. Anlaşma veri ürünlerinin lansmanını da içerirken, bu global stratejik ortaklık; Group M, Kantar ve Wunderman'ın da aralarında bulunduğu dijital ajansları da kapsıyor.
Roy+Teddy tarafından Volkswagen Ticari Araç için geliştirilen "Amarok'la Gücünü Göster" oyunu, markanın Facebook sayfası üzerinden yayınlandı. Oyun sayesinde, kullanıcıların keyifli vakit geçirmeleri ve markanın Amarok modelinin özelliklerini deneyimleyerek öğrenmeleri hedefleniyor. Oyunun?yakın?zamanda iPad Retina versiyonu da yayınlanacak.
İsveç merkezli dijital imaj bankası Mostphotos Türkiye'de hizmet vermeye başladı. Uluslararası yatırım ağının ilk noktası olarak Türkiye'yi seçen Mostphotos tüm hizmetlerini Türkçe internet sitesinde kullanıcıların beğenisine sunuyor.
Gizemli medya
Yolcularına daha keyifli ve konforlu seyahat hizmeti sunmak için 6 aydır hazırlıklarını sürdürdüğü kapalı devre bir televizyon yayını olan İDOTV, geçtiğimiz ay yayın hayatına başladı. İstanbul sakinleri, İDOTV'yi bundan sonra İDO filosunda yer alan tüm gemilerin içerisindeki ekranlardan izleyebilecek.
Ajans Press 10 yıldır kullandığı basın takip yazılımını yeniledi ve insan hatalarını sıfıra indiren  Algo-Track isimli basın takip programını müşterilerinin hizmetine sundu. Öğrenme yeteneğine sahip bir çeşit robot yazılım olan Algo-Track, sürekli kendini geliştirerek müşterilerinin isteklerine anında cevap veriyor. Ajans Press ayrıca, bu teknolojiyle 1 milyon 800 TL yatırım yaparak yüzde 80 insansız üretime geçmiş oldu.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.