Prof. Dr. Tahir Yavuz'un danışmanlığında yürütülen proje kapsamında, su ve karada hareket kapasitesine sahip 1,4 metre kanat açıklığında, bir metre uzunluğunda ve 2 kilo ağırlığında tasarlanan İHA, test aşamasını başarıyla geçti.

TÜBİTAK'ın desteğiyle yürütülen projenin, çevre etiğine uyması ve karbondioksit salınımının azaltılması için yakıtla çalışan içten yanmalı veya fırçasız elektrik olmak üzere iki tip motor kullanımına da uygun şekilde tasarlandı.

Sudan kalkıp suya inebilme özelliğine sahip, aynı zamanda karaya iniş takımları da bulunan İHA, elle fırlatma yöntemiyle de uçurulabiliyor.

"Önemli olan ülkemize katkısı olması"

İHA'nın tasarım ekibinde yer alan Tamer Şahin, yaptığı açıklamada, gövdenin strafor yani genleştirilmiş polipropilen köpükten imal edildiğini, kanatlarda ise daha sağlam olması için genleştirilmiş polistren köpük kullanıldığını söyledi.

Ayrıca, kanatların sağlamlığını artırmak için üstünün bir milimetre kalınlığında cam elyafı kumaş ile kaplandığını anlatan Şahin, "İHA, 18 kilometre yol alabiliyor ve havada bir saat kalabiliyor. Havada 15 m/s seyir hızına sahip. İHA için patent almayı düşünmüyorum. Önemli olan ülkemize katkısı olması ve bizden sonra gelecek öğrencilerin bunu geliştirmesini istiyorum." şeklinde konuştu.