Malatya'nın ‘büyükşehir' heyecanı zirvede...

A -
A +
Mahalli seçim çalışmaları giderek ivme kazanırken, şehirlerin yerel yönetimleri de, hem yaptıklarını, hem gelecek için plan ve projelerini anlatma gayretinde... Bu meyanda Malatya Belediyesi de, büyükşehir olmanın heyecanı ile birlikte; gerek uygulanan, gerek planlanmış projeler için bütün imkânlarını seferber etmiş durumda. Malatya hakikaten kabuk değiştiriyor! Daha önceki dönemlerde şehrin sınırlı imkânlarıyla hayata geçirilen hizmetlere, son dört buçuk yılda hayli kabarık ölçüde yenileri eklenmiş.
Malatya Belediye Başkanı Ahmet çakır ve ekibi, yaptığı icraatı "Yüz akı 4 yılımız" başlığı altında bir kitapta toplamış. Oldukça dikkat çekici ve heyecan verici işler başarılmış doğrusu. İstatistik yönünden epeyce parlak rakamlar var. Altyapı hizmetlerinde en büyük ihtiyaç malzemesi olan kilit taşı üretimi için Doğu Anadolu Bölgesinin en büyük tesisi kurulmuş. Gelecek yıllarda kullanılacak kompozit kilit taşı, kumlamalı taş ve beton boruları, üretime soktuğu kendi fabrikalarından elde edecek... Başkan Çakır, İstanbul'da yaşayan bir grup Malatyalı köşe yazarına yaptığı sunumda, son dört buçuk yıldaki icraatını anlatırken, yönetimdeki ekibi adına çok mutluydu. Göreve geldikleri tarihte, toplam 19 km. olan yağmur suyu drenaj hatlarına, dört yılda tam 110 km. eklemişler. Aynı dönemde 107 km.lik kanalizasyon şebeke hattı ikmal edilmiş.
Malatya'nın modern şehircilikte daha alması gereken epey mesafe var. Başkan ve ekibi bunun bilincinde. Ve buna göre de adımlar atılıyor. Mesela; yakında hizmete girecek olan katı atık bertaraf tesisi, şehrin kırk yıllık ihtiyacına cevap verebilecek kapasitede. Bunun yanında, eski katı atık sahasında çöpten enerji üretme işlemi de yakında başlayacak. Şehirde en hummalı faaliyet, tabii ki yeni yolların açılması, eskilerin ise yenilenmesi ve modern ölçülerde asfaltlama ve kaldırımlarının düzenlenmesi alanında... Şehrin büyük kısmı şantiye halinde! 160 cadde ve sokak baştanbaşa yenilenmiş. 1 milyon 100 bin m2 kaldırım çalışması yapılmış. Malatya üzerinden Batı'yı Doğu'daki 16 vilayete bağlayan çevre yolu, büyük ölçüde tamamlanmış durumda. Şehrin Batı girişinde hummalı bir faaliyet var. Yakında Malatya'ya giderek 800 yatak kapasiteli yeni devlet hastanesini ve ilaveten bir dizi açılışı yapması beklenen Başbakan Erdoğan'ın ziyaretine yetiştirilmeye çalışılıyor. Çevre yolunun döner kavşaklarına yapılan iki adet yeni Kayısı sembolü de, dünyaca ünlü meyvemizin Malatya için ifade ettiği önemi, çarpıcı biçimde anlatıyor.
Kitle ulaşımında kolaylık ve konfor sağlamak üzere, Malatya Belediyesi; Otogar (MAŞTİ) ile İnönü Üniversitesi arasındaki 20 km.lik güzergâhta, halen ABD ve Avrupa'nın birçok kentinde kullanılan, ama Türkiye için bir ilk olan Trambüs projesini gerçekleştiriyor. Bu arada kentsel dönüşüm projeleriyle birlikte, şehir merkezindeki tarihi yerlerde de büyük bir restorasyon çalışması devam ediyor. Şire Pazarı, Bakırcılar Çarşısı, Akpınar Alışveriş merkezindeki değişim, şehrin çehresini bütünüyle yeniliyor.
Başkan Ahmet Çakır, yardımcıları Ziya Kesriklioğlu ve Ertan Mumcu ile geçirdiğimiz yoğun bir günde, gördüğümüz daha çok şey var. Ama yerimiz kalmadı!

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.