Özel Hayatlar

A -
A +

Sahnede, kişiliklerini, seyirciye kanıtlamış sanatçılar, oluşturulan yeni bir dünyada varlıklarını, bir komedi üslûbu içinde başarıyla sürdürüyorlardı... Ve sahnede görünmeyen, ama varlığını hissettiren bir başka sanatçıyı gönlümüzde yaşattık. Yıllar öncesine döndük. Şehzâdebaşı'nda Hüseyin Efendi'nin küçük kahvehanesine kadar uzandık. Yüreklerine birkaç gece evvel izledikleri bir oyunun, bu oyunda bir genç hanımın kaybolmayan gölgesi vardı. BEYAZ GÜVERCİN... Ve Nedret Güvenç.. Sahnede, narin vücut yapısıyla, mükemmel oyunuyla gönlümüzde tek isim hâline gelen Nedret Güvenç.. (J. Anoilh/Yılmaz İnal) Aynı oyunu birkaç defa izleyen üniversitelilerdik. Oyunun bitiminde "Selâm"da bile bir başka anıttı.. Ve sonra günümüze geldik. Çok basit ve tek yönlü bir hikâye.. Amanda Priyenne son derece güzel, câzip bir kadın. Yakışıklı Elyot Chase... Yıllarca arkadaş oldukları hâlde -ne yazık- evlenemişler. İki eski sevgili, yeni evlendikleri yeni eşleriyle bir otele gelirler. Eksi sonsuzdan, artı sonsuza giden iki çizgi, burada çatışır... Ve karşılaşırlar. İkisi de, başkasıyla evlidir... Ancak, kaçmağa karar verirler. Bir arkadaşın boş evine sığınırlar.. Sonra bir kovalamaca başlar. Bu arada yazar, bazı yasal olmayan ilişkileri de hicveder veya ayıplar. Ama oyunun ikinci bölümünde yazar da, oyunu mutlu bir sonuca bağlar.. Oynayanlar ve reji Amanda'yı oynayan Ayda Aksel.. Bu güzel sanatçı, kimliğinde yaşadığı Amanda'yı, rengin yapısıyla, sevgi dolu yüreğiyle zirveye çıkarmış. Ses tonuyla, vurgulamalarıyla ve bedenini bir bale sanatçısının zarafet ve ölçüsü içinde başarıyla kullanmış. Elyot da Levent Yüksel dengeli bir oyun verdi. Hikâyenin diğer iki kahramanı Mehlike Balkan, yükünü güzel yorumlamış... Dengeli, ölçülü, abartıdan uzak sevimli "bir başka kadın"ı ortaya çıkarmış. Yıllarca değişik rollerde izlediğimiz İsmail İncekara, Priyenne'de çok iyiydi güçlü sanatçı kimliğiyle abartısız oyunuyla mükemmel bir kimlik çizdi. Deryadil Yumak gerektiği gibi oynadı. Güzel ve başarılı bir dekor, kostümler de öyle.. Ve her yönüyle mükemmel oynanan bir oyun.. Güzel bir çeviri.. Bütün karakterleri yüreğinde yaşatan, sonra ona bir hareket veren Nedret Güvenç.. Hâlâ "Beyaz Güvercin" muhayyilemizin ve hatıramızın güzel beyazı.. Yürekten kutlarız.. Yazan: Noel Coward / Çeviren: Ayşe Birsel / Yöneten: Nedret Güvenç / Dekor Tasarımı: Orhan Alpaslan / Kostüm Tasarımı: Mihriban Oran / Işık: Ayhan Güldağları / Müzik: Burak Erkul / Koreografi: Erdal Uğurlu / Oynayanlar: Ayda Aksel-Levent Özdilek-Mehlika Balkan-İsmail İncekara-Deryadil Yumak. İstanbul Devlet Tiyatrosu

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.