BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kozmetik alarm veriyor

Kozmetik alarm veriyor

En son ihtiyaç olarak görülen kozmetik ürünleri satışlarında yüzde 40'lara varan azalma oldu.



İSTANBUL- Ülkemizde yaşanan ekonomik kriz, kadınların kozmetik ürünlerine olan talebini de azalttı. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Kozmetik Ürünleri Meslek Komitesi Başkanı Dinçer Baykul, ekonomik kriz sebebiyle "en son ihtiyaç" olarak görülen kozmetik ürünlerinin satışında yüzde 30-40'lara varan bir azalma olduğunu belirtti. Baykul, "Özellikle yazın kullanılan güneş yağlarının satışı, İstanbul ve çevresinde bu yıl yüzde 50 civarında azaldı. Tatil bölgeleri olan Ege ve Akdeniz'de bile satışlar düştü" dedi. Oje, far ve allık gibi daha çok kullanılan makyaj malzemelerinin satışında bile yüzde 30'lara varan azalmalar meydana geldiğini anlatan Baykul, perakendeci firmaların promosyon yerine fiyat düşürmeye gitmelerinin tüketiciyi daha fazla çekeceğini kaydetti. Eczacıbaşı AVON Pazarlama Müdürü Binnaz Dinçer de, krizin ilk dönemlerinde kozmetik ürünlerin "küçük bir lüks, morali yükselten bir unsur" olarak görüldüğünü, bu sebeple de satışlarının fazla etkilenmediğini bildirdi. Dinçer, "Fakat kriz derinleştikçe ve insanların alım gücü düştükçe satışlarımızda azalma oldu. Türk kadını makyaja meraklı olmasına rağmen, makyaj ürünleri ile bazı bütçeler için artık lüks tüketim haline gelen parfüm satışlarında da düşüş yaşandı" şeklinde konuştu. Dinçer, firma olarak krizin başlangıcından itibaren promosyonlarla ürünlerini destekleyerek müşterileri alıma teşvik etmeye çalıştıklarını ifade etti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 98862
    % -0.47
  • 5.4844
    % -1.43
  • 6.193
    % -1.6
  • 7.3237
    % -0.02
  • 234.247
    % -0.72
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT