BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kurtuluş Meclis’te!

Kurtuluş Meclis’te!

Milyonlarca kredi kartı mağdurunun kurtarıcı olarak gördüğü ve tüketicinin korunması hakkındaki kanuna yeni eklenen maddeler TBMM’nin onayını bekliyor



BURSA (İHA) - Avrupa Birliği’ne uyum yasaları çerçevesinde, tüketicinin korunması hakkındaki kanunda değişiklik yapılmasını öngeren tasarının Meclis’ten geçerek yürürlüğe girmesi, özellikle kredi kartı mağdurlarını fahiş faiz yükü altında ezilmekten kurtaracak. Milyonlarca tüketicinin yeni yasayı beklediğini belirten Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Genel Başkanı Necati Yentürk, tasarının bir an önce yasalaşması için TBMM Başkanlığı ve milletvekillerinden destek istedi.Tüketiciyi korumasız bırakarak yetersiz kalan eski yasanın sakıncalarını da giderecek olan yeni değişiklik taslağının tüketici problemlerine daha aktif, kalıcı ve pratik çözümler getireceğini savunan Necati Yentürk, “5. Tüketici Konseyi’nde son şekli verilen yeni kanun teklifi tüm resmi ve sivil kuruluşların ortak görüşleri alınarak hazırlandı. Değişikliklerin bir an önce yasalaşmasını istiyoruz” dedi. Tüketimde gerçek standartlara doğru Necati Yentürk, Tüketici Konseyi’nde ayrıntılı şekilde tartışıldıktan sonra Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca hazırlanan tasarıda yer alan değişiklikleri şu şekilde özetledi: “Milyonlarca kredi kartı mağdurunu ilgilendiren tasarıya göre, gecikme faizi akdi faiz oranının yüzde ellisini geçemeyecek. Bankalar, sözleşmenin bir örneğini tüketiciye vermek zorundadır. Kredi kartı ödemelerinin senet, çek gibi kıymetli evraka bağlanarak teminat altına alınması yasaktır. Faiz artırımı otuz gün önceden tüketiciye bildirilmelidir. Benzin istasyonlarında olduğu gibi kredi kartı ile ödemelerde satıcı komisyon vs. gibi ilave ödeme talep edemez. Ayıplı mal 30 gün içinde satıcıya bildirilmelidir. Bu durumda tüketici değiştirme veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Ayıplı malın sebep olduğu ölüm veya yaralanma ile zarar halinde tüketici tazminat talep edebilir. Tedaş, Buski, Telekom, banka gibi kuruluşların tek taraflı olarak sözleşmeye koydukları haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir”
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT