BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > OTOMOBİL DÜNYASI

OTOMOBİL DÜNYASI

Renault'un son dönemdeki en beğenilen araçlarından biri olan yeni Laguna, hem gücü hem lüksü hem de konforu birarada sunan özelliğiyle dikkatleri üstünde topluyor. Geniş iç hacme ve büyük bir kasaya sahip olan yeni Laguna, 2.0 c.c. 137 Hp beygirlik güçlü motoruyla, 'geniş bir arabayı seri ve kıvrak kullanma' zevkini başarıyla sunuyor.



Hız ve konfor bir arada Renault'un son dönemdeki en beğenilen araçlarından biri olan yeni Laguna, hem gücü hem lüksü hem de konforu birarada sunan özelliğiyle dikkatleri üstünde topluyor. Geniş iç hacme ve büyük bir kasaya sahip olan yeni Laguna, 2.0 c.c. 137 Hp beygirlik güçlü motoruyla, 'geniş bir arabayı seri ve kıvrak kullanma' zevkini başarıyla sunuyor. Yaklaşık iki gün boyunca şehiriçi ve şehirdışında test ettiğimiz Laguna, hem manuel hem otomatik (triptonic) otomatik vitesiyle de rahat ve zevkli bir kullanım özelliği sergiledi. Otomotik vitesin maunel kullanımıyla sportif bir çizgide hareket eden Laguna, yüksek devirlerdeki ataklığıyla şehiriçi kullanımında cüssesinden beklenilmeyen bir serilik sağlıyor. Gaza basıldığında ani devirlenen motor aracı kısa bir sürede yüksek hızlara ulaştırıyor. Anahtar yok, kart var Laguna, otoban gibi uzun yollarda ise otomotik vitesle kullanıldığında sırtınızı yaslayarak rahatça bir seyahat yapma imkanı sağlıyor. Cruise Control (hız sabitleyici) sistemiyle de hızı sabitlenen araç ayağınızı gaz sürekli gaz pedalında tutma zahmetinden sizi kurtarıyor. Laguna'nın en çarpıcı özelliği ise, anahtarsız olması. Elektronik kartla çalışan aracın kapıları uzaktan kumandayla açılıyor ve istenildiğinde siz araca yaklaştığında kapılar otomatik olarak açılıyor. Kartı araçtaki yuvasına yerleştirdiğinizde ise tek bir düğmeye basarak çalıştırıp stop edebiliyorsunuz. Bırakın otomobiliniz konuşsun ABS fren sistemi ve 8 hava yastığı ile yüksek bir güvenlik sunan Laguna, tam otomatik klima deri döşemeleri ve direksiyondan kumandalı ses sistemiyle de yüksek sınıf araçlardaki konforu sunuyor. Laguna'nın elektrik motorlu koltukları ise tek bir düğmeyle ileri-geri, yukarı-aşağı rahatça ayarlanabiliyor. Laguna'nın diğer bir özelliği ise, araçtaki uyarıların sesli olarak yapılması. Örneğin kapılardan biri tam olarak kapanmadığında, araç size 'kibar bir bayan sesiyle' hangi kapının açık kaldığını 'Türkçe' konuşarak sesli olarak bildiriyor. Bunun yanısıra ön panelde bulunan ekranla, kapıların açık olup olmadığı, yağlanma sistemleri, ABS ve aracın servis durumları gibi diğer bilgiler de rahatça kontrol edilebiliyor. Teknik özellikler ilindir hacmi (cc) 1998 Motor gücü (bg) 137 Maksimum tork (NM/dd) 191/3750 Supap sayısı 16 Maksimum hız (km/s) 200 0-100 km hızlanma (sn) 12.3 Şehiriçi yakıt tüketimi 12.1 Şehirdışı yakıt tüketimi 6.3 Bagaj hacmi (min/max) (dm3) 430 Yakıt deposu 70 Yılın aracı: Ford Transit Connect Yeni Ford Transit Connect, "Yılın Uluslararası Ticari Aracı 2003" ödülü için uzman ticari araç editörlerinden oluşan jurinin ezici bir çoğunluğunun tercihi oldu. Ticari ve Özel Araç Editörleri Birliği'nin 20 üyeli jürisi, Ford Transit Connect'e oylamada tek bir adaya verilebilecek 140 puan üzerinden 126 puan verdi. Transit Connect, 2003 ödülü için aday gösterilen 4 finalist içinde 20 jüri üyesinin hepsi tarafından birinci ya da eşit birinci olarak değerlendirildi. "Ford, diğer bazı rakiplerinin aksine, bu aracı üretirken otomobil türevli bir araç platformunda, içinde bir çok teknik özelliği barındıran tavizsiz bir ticari araç eldte etmiş" şeklinde konuşan Yılın Ticari Aracı jürisinin başkanı Pieter Wieman, "Ayrıca Transit Connect'in kısa dingil mesafeli alçak tavanlı ve uzun dingil mesafeli yüksek tavanlı iki model olarak sunulmasıyla, Ford hem hafif hem de bir ton altı ticari araçlar sınıfını tek bir araçla karşılamış" diye görüşlerini belirtti. Tofaş, Avrupa’ya Palio ile dikleniyor İSTANBUL- Önümüzdeki yıl tamamı Türkiye’de üretilen, ilk Türk yarış otomobili olan Fiat Palio Super 1600 ile Dünya Ralli Şampiyonası’nda kendini göstermeye hazırlanan Tofaş, geliştirdiği yarış otomobilleriyle Avrupa’da üretilenlere kafa tutuyor. Tofaş Özel Projeler Koordinatörü ve 2001-2002 markalar şampiyonu Fiat Abarth Motorsports Takımı’nın Direktörü Saffet Üçüncü, Tofaş’ın piyasada en fazla otomobili olan kuruluş olduğunu belirterek, genç nüfus düşünüldüğünde, kurumun motor sporları konusunda bu kadar aktif olmasının bir misyon olarak düşünülebileceğini vurguladı. Piramidin tepesindeki üretim Geliştirilen yarış otomobilleriyle Avrupa’da üretilenlere kafa tutulduğunu dile getiren Üçüncü, şunları söyledi: “Üretici olarak ya sadece normal otomobil üretip satarsınız ya da geliştirip Avrupa’da yapılmış otomobillere kafa tutmaya kalkarsınız. Burada önemli mühendislik ve AR-GE faaliyetleri ön plana çıkıyor. Bu yarış otomobillerini her türlü yol şartında deneyip geliştirmeye ve şu mesajı vermeye çalışıyoruz: Tofaş bir otomobil fabrikası olarak gerektiğinde piramidin tepesindeki bir otomobili, bir yarış otomobilini de yapabilir ve bunun bir ekonomik değeri de olabilir.” Otomobil yarışlarının önemli bir maliyeti de beraberinde getirdiğini anlatan Üçüncü, “Kullandığımız otomobiller yarışlardan sonra hemen hemen yeniden tamamen yapılıyor. Birçok parçası değiştiriliyor. İşin ekonomik yönünden baktığınızda önemli bir yük getiriyor” diye konuştu. Bir bayram daha geçti Bir Ramazan Bayramı daha, eş, dost, akraba ziyaretleri derken geride kaldı. Bayramlardan sonra gazetelerde malum haberler; "Yollar yine kan gölü... Hatalı sollama faciası... Bayramın acı bilançosu..." gibi başlıklarla yeralır. Elbette ders olup, hataların tekrarlanmaması gibi sebeplerden dolayı bunların haber olması gerekiyor belki ama, farklı güzel şeyler de var aslında. Örneğin, otobanlardaki gişe memurları, polisler ve diğer görevliler, siz gülüş cümbüş ailenizle biraradayken onlar görevlerinin başındalar. Aslında yapılacak 'çok hoş' şeyler akla geliyor, gönül almak, sevindirmek mutlu etmek adına. Otoban ücretini ödemek için uzatacağınız bileti küçük bir çikolata veya şekerle birlikte görevliye sunmak gibi... Kuralları ihlal ettiğinizde kesilen ceza makbuzunu alırken trafik polisine ikram edeceğiniz bir lokum da, aradaki 'birazcık' soğukluğun yerini tatlı bir tebessümle doğacak sıcaklığa da bırakabilir. Bunların gerçekleşmesi için bu bayram geçti ama daha çok bayramlar var önümüzde... Geçmiş bayramınız kutlu olsun... İster manuel ister otomatik Laguna'nın sahip olduğu triptonic vites hem manuel hem de otomik vites sevenler için...Manuel seçenekte, vites ileri geri itilerek küçültülüp büyültülüyor ve aracın hangi viteste olduğu gösterge panelinde bulunan LCD ekranda yazıyor. Cruise control sistemiyle de aracın hızı sabitlenerek ayak sürekli gaz pedalında tutulma zahmetinden kurtuluyor. Örnegin, direksiyonda bulunan cruise control tuşları ile araç 120 km/h hıza ayarlandığında araç sürekli o hızda yol alıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 91893
    % -1.63
  • 6.1028
    % -6.09
  • 6.9138
    % -6.27
  • 7.6668
    % -5.17
  • 232.766
    % -4.61
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT